کاهش ظرفیت‌های اتوبوس شهری در چند سال گذشته

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه در حوزه اتوبوس رانی با کمبودهای جدی مواجه هستیم، اظهار داشت: با کاهش یک هزار و 300 دستگاه اتوبوس، ظرفیت اتوبوس های شهری نسبت به چند سال گذشته کمتر شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران اتوبوس های 2 کابینه و 3 کابینه را با ظرفیت بالا به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کرده است، افزود: اتوبوس هایی که از چرخه حمل و نقل عمومی خارج کردیم همه اتوبوس های تک کابین بودند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگترین مشکل مدیریت شهری اضافه کردن اتوبوس بی آر تی به چرخه حمل و نقل عمومی است.

دنیامالی با بیان اینکه اتوبوس های تک کابین بخش خصوصی بیش از 13 سال عمر دارند، تصریح کرد: مدیریت شهری در این بخش با نارضایتی مردم روبه رو است، به همین دلیل به دنبال فراهم کردن تسهیلاتی در این حوزه است.

وی ادامه داد: بدون تردید با فراهم کردن تسهیلات می توانیم شرایط مطلوبی را برای نوسازی اتوبوس ها ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای برطرف کردن خلأ کمبود یک هزار دستگاه اتوبوس امسال مصوب کردیم که بخش خصوصی به جای دریافت پول از شرکت واحد بر اساس تعداد مسافرها، بر اساس پیمایش و پر کیلومتر پول دریافت کند، بدون تردید پیمایش بر اساس پر کیلومتر کیفیت خدمات را افزایش می دهد.

دنیامالی اضافه کرد: این پیمایش ظرفیت بسیاری از محورها را در یک و سه دهم برابر بالاتر می‌برد تا اتوبوس ها در ایستگاه ها منتظر مسافر نمانند و در یک تایم خاص در منطقه استاپ کنند.

وی با بیان اینکه در این شبکه با اختلال مواجه بودیم، یادآور شد: با این پیمایش توانستیم مشکل را حل و رضایت مندی مردم را کسب کنیم و همچنین ظرفیت پیمایش را حداقل تا 30 درصد ظرفیت محورها افزایش دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟