وضعیت وخیم خانه‌های روستایی پس از سیل سیستان و بلوچستان

مسعود دهمرده نماینده سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهروندان شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان باد‌های ۱۲۰ روزه است و به این خاطر، تعداد قابل توجهی از شهروندان استان را ترک کرده اند.

وی افزود: وضعیت در استان سیستان و بلوچستان و شهر‌های مختلف استان در برخی روز‌ها به حدی وخیم است که اگر روزی سرعت طوفان ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت باشد، این سرعت برای شهروندان عادی به نظر می‌رسد.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به سیل اخیر در بخش‌هایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان خسارت‌های زیادی را به خانه‌های شهروندان وارد کرده و وضعیت در برخی از روستا‌های شهر‌هایی از قبیل ایرانشهر و قصرقند بسیار وخیم است.

دهمرده در خصوص وضعیت ساکنان شهر‌های درگیر در سیل خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی خانه در سیل اخیر دچار آسیب شده و لازم است کمک‌هایی به شهروندان حادثه Incident دیده صورت گیرد.

وی توسعه اشتغال در استان سیستان و بلوچستان را یک الزام دانست و اظهارکرد: در حوزه اشتغال، فضای مناسبی در استان سیستان و بلوچستان موجود است، اما سرمایه گذاران به دلیل شرایط ویژه استان، این ریسک را نمی‌کنند که در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور گسترده ساکنان استان سیستان و بلوچستان در استان‌های دیگر به خصوص استان گلستان اذعان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که به دلیل معضل اشتغال در استان سیستان و بلوچستان، بسیاری از ساکنان این استان به سایر استان‌ها به خصوص استان گلستان عزیمت کرده و در این استان‌ها به مشاغل کاذب از جمله دست فروشی روی آورده اند.

دهمرده با بیان اینکه " به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان توجه نمی‌شود" گفت: در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری موجود است، اما به این ظرفیت‌ها توجه نشده و تعداد گردشگران حاضر در استان چندان قابل توجه نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟