برگزاری سومین جشنواره گیلاس در شهرستان شمیرانات

عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات، گفت: معرفی پتانسیل و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستائیان عزیز و ارائه تولیدات محصولات باغی، دامی و زنبورداری شهرستان شمیرانات و به منظور حمایت از باغداران و سایر تولید کننده‌ها در عرصه کشاورزی و تقویت بخش‌های تولیدی اقتصاد خانواده‌ها و نیز به شکرانه جمع آوری محصولات، جشنواره گیلاس شمیرانات برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در راستای تحرک بخشی و اهتمام ویژه به امر مهم و استراتژیک اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال می‌باشد و در این راستا مقرر شده است تا جهاد کشاورزی برای آموزش و ترویج و توسعه اقتصادی در عرصه تقویت تولیدات باغداری و کشاورزی اقدامات جدی و گامهای اساسی بردارد.

وی ادامه داد: "مدرسه در مزرعه "سیاست راهبردی و کاربردی است که بایستی با بهره گیری از تکنولوژی روز آمد و برنامه‌ریزی و استفاده از افراد خبره و کارشناس وتلاشگر جهاد کشاورزی، بطور مستمر با جلب مشارکت تولید کننده‌ها اقدامات بایسته واثرگزار معمول شود.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: مردم عزیز و تلاشگر روستاهای بخش های رودبارقصران و لواسانات در عرصه تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند و برای افزایش کمی و کیفی تولیدات و فرآورده های کشاورزی آنان نیاز به توجهات ویژه و حمایت مسئولان ذیربط در سطح استان و کشور احساس می شود.

همزمان با برگزاری این جشنواره به مدت سه روز نمایشگاه عرضه محصولات و تولیدات مردم شریف و فعال شهرستان در عرصه تولید در غرفه های آماده شده دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص" اقتصاد مقاومتی، تولیدواشتغال "با اهتمام و جدیت و در راستای چشم انداز توسعه شهرستان می بایست همه دستگاههای اجرایی و مسئول؛ اقدامات موثر و حمایتی از تولید کننده های ارزشمند و تشکل های صنفی را با دقت و سرعت به عمل آورند.

این جشنواره با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان ، مسئولان و متولیان امور در شمیرانات؛ مدیران استانی و کشوری برگزار خواهد شد. شهرستان شمیرانات با تولید ۶۳ هزار تن گیلاس در سال به عنوان نماد تولیدات منطقه؛ در سطح کشور جایگاه و مقام اول را دارا می باشد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره از روز یکشنبه مورخ ۲۵ تیر ماه بمدت سه شب پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟