90 درصد اعدامی های ایران قاچاقچیان مواد مخدر هستند

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر اسلامی گفت : در ایران به اندازه کل جهان مواد مخدر Drugs کشف می شود و کشور ما همسایه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است.

وی اظهار کرد: در حالی که می توانیم مسیر ترانزیت مواد مخدر را باز بگذاریم تا این مواد به اروپا برسد اما جان شهروندان اروپایی هم برای ما مهم است ، ما در راه مبارزه با قاچاق Contraband مواد مخدر شهید می دهیم اما نمی گذاریم این مواد از کشورمان ترانزیت شود ، همه این موارد مصداق رعایت حقوق بشر است .

معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر اسلامی با اشاره به مجازات اعدام execution قاچاقچیان مواد مخدر بیان کرد: 90 درصد اعدام هایی که در ایران صورت می گیرد، مجازات قاچاقچیان مواد مخدر است.

وی ادامه داد: بخشی از اعدام ها نیزقصاص نفس است، قصاص حق شخصی است و حکومت نمی تواند از آن بگذرد ، این در حالی است که کشورهای غربی قصاص و اعدام و همه را یکجا می بییند و بزرگ جلوه می دهند.

غریب آبادی گفت: سالانه چهار هزار تن از هموطنان ایرانی در راه مبارزه با تجارت، ترانزیت و توزیع و مصرف مواد مخدر شهید می شوند، آیا جان این چهار هزار نفر شریف نیست ؟ علاوه بر این، ده ها هزار اعضای خانواده این افراد دچار آسیب می شوند ، چرا کشورهای غربی این آمارها را نمی بینند.

وی در ادامه با اشاره به طرح ادعاهای حقوق بشری از سوی کشورهای غربی علیه کشورمان گفت: هر چه بهتر الزامات قانونی را رعایت کنیم بهانه از دست بیگانگان سلب خواهد شد ، اما آیا هر چه غرب می گوید را باید درست بپنداریم ؟ آنها دنبال اغراض خاص هستند ، ما بر مبنای موازین قانونی و دینی عمل می کنیم.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر اسلامی بیان کرد: حقوق بشر یک پدیده غربی نیست همچنانکه دین مبین اسلام یک هزار و 400 سال در زمینه حقوق بشر سابقه دارد ، غرب نمی تواند خود را مدعی و صاحب حقوق بشر مطرح کند .

وی گفت: اگر غرب بعد از جنگهای جهانی به فکر پرداختن به حقوق بشر افتاده است ، اسلام 14 قرن است که کرامت انسانی و حقوق بشر را ارج نهاده و آن را اولویت داده است .

این مقام مسئول حقوق بشر غربی را قراردادی دانست و گفت : تا زمانیکه این قرار داد برقرار است بشر در جامعه غربی حقوقی دارد اما حقوق بشر در اسلامی قراردادی نیست، هیچ فردی نمی تواند حقوقی که اسلام برای مردم تعیین کرده است را سلب کند.

معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر اسلامی بر پایبندی کشورمان به رعایت حقوق بشر تاکید کرد و گفت: این پایبندی ریشه در اعتقادات اسلامی ما دارد ، موازین دین مبین اسلام ما را ملزم کرده است که پاسدار حقوق بشر باشیم ، از سویی جمهوری اسلامی به تعهدات بین المللی در زمینه حقوق بشر پایبند است و رعایت ان را برای خود یک اصل می داند .

غریب آبادی به توجه ویژه جمهوری اسلامی به حقوق کودکان اشاره کرد و گفت : در جمهوری اسلامی ایران برابر با قوانین و مقررات کودکان زیر 18 سال اگر بین 15 تا 18 سال باشند و در اثر اعمالی که خلاف قانون Law است محکوم شوند، در زندان Prison ها نگهداری نمی شوند بلکه این کودکان به کانون اصلاح و تربیت ارجاع می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه همه ابعاد حقوق بشر در اختیار قوه قضاییه نیست گفت : حقوق بشر ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی دارد ، بخشی از ابعاد حقوق بشر در اختیار دستگاههای اجرایی است ، لازم است همه قوا و دستگاهها در تعاملی گسترده برای احقاق حقوق بشر اقدام کنند .

غریب آبادی همچنین درباره برخی مباحث مطرح شده درباره مجازات فعالان اجتماعی و سیاسی گفت : همه این موارد ادعا است ، بسیاری از این افرادی که نام آنها با عنوان فعال سیاسی اجتماعی مطرح می شود مجرم هستند.

وی اظهار کرد: ما فهرستی از این اسامی تهیه کردیم کمتر از یک درصد از این افراد میتوان برایشان تسهیلاتی قایل شد و جرایم کمتری داشتند وگرنه مابقی جرم Crime شدید مرتکب شده اند ، چرا نباید بپذیریم که استاد دانشگاه ، قاضی Judge ؛ وکیل و هر فردی ممکن است جرم مرتکب شود و صرفا فعال اجتماعی بودن مصونیت در برابر عدم ارتکاب جرم ایجاد نمی کند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به برخی تحریم های ضد ایرانی گفت: کشورهای غربی حقوق بشر را بهانه ای برای تحریم قرار داده اند ، 83 نفر از مقامات جمهوری اسلامی در لیست تحریم های شخصی قرار دارند و محدودیت سفر به کشورهای دیگر و مصادره اموال آنها در خارج از کشور قرار دارند.

این مقام مسئول گفت: این در حالی است که این افراد از مسئولان کشور ما هستند، آنها هیچ سرمایه ای در خارج از کشور ندارند که مصادره شود و هیچ سفری هم به خارج ندارند که برایشان محدودیت ایجاد شده باشد، این نوع موارد فقط نوعی کارشکنی و بهانه گیری است . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟