تعلیم و تربیت قرآنی دانش‌آموزان در اولویت آموزش‌وپرورش

محمدرضا مسیب زاده در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش تأکید ویژه به برگزاری مطلوب مسابقات قرآنی دارد تا این رقابت‌ها فرصتی برای ترویج معارف دینی و قرآنی باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش افزود: در تعلیم و تربیت قرآنی، تمامی دانش‌آموزان و نه صرفاً دانش‌ آموزان حاضر در رقابت‌های قرآنی مورد تأکید است و هدف ما تربیت قرآنی نسل آینده کشور است.

وی ادامه داد: 7 میلیون دانش‌آموز از سراسر کشور مسابقات قرآن کریم در سطوح مختلف مدرسه، منطقه و استانی و در دوره‌های مختلف قرآن کریم با یکدیگر رقابت کرده‌اند که هدف اصلی از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان در ارتباط با مباحث قرآنی است.

به گفته مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مسابقات کشوری در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که استان اردبیل میزبان بخش پژوهشی با پنج رشته ثابت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسیب زاده تأکید کرد: در ادامه نیز استان خراسان رضوی میزبان رقابت‌ها در بخش آوایی خواهد بود و در این رقابت‌ها هر دانش‌آموز ۱۰ دقیقه فرصت ارائه توانمندی خود را دارد.

وی اردبیل را به واسطه سابقه مذهبی و فرهنگی یکی از استان‌های موفق در میزبانی رقابت‌های قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد در این رقابت‌ها استعدادهای قرآنی شناسایی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟