چهارمحال‌وبختیاری کمترین آمار طلاق پس از سیستان‌وبلوچستان

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری در شصت و هفتیمن جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن ارائه گزارش عملکرد استان چهارمحال و بختیاری در حوزه جوانان افزود:این استان یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و از حدود یک میلیون نفر جمعیت استان، ۲۵۰ هزار نفر جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.

دی ادامه داد: سال ۹۲ حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ مزدوج در استان حضور داشتند که این عدد در سال ۹۵ به ۹۸۵ هزار مزدوج کاهش یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آمار طلاق در این استان ۱۳ درصد است و روند کاهشی دارد. این استان پس از سیستان و بلوچستان کمترین میزان طلاق را دارد.

سلیمانی گفت: سال ۹۵ حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد تسهیلات ازدواج پرداخت شد که ۶۲ درصد تسهیلات به جوانان ۱۵ تا ۲۹ اختصاص یافته است. همچنین سال ۹۵ تعداد ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شد که سهم جوانان ۵۷ هزار شغل بود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۰ جلسه استانی ستاد ساماندهی امور جوانان در استان برگزار شد و ۴۷۸ مصوبه استانی داشتیم که ۴۴۳ مورد آن محقق شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۲ تنها ۱۷ سمن فعال در استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۵ به ۷۵ سمن رسیده است. همچنین ساخت خانه جوان در تمامی شهرستان‌ها پیگیری شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟