رونمایی از سامانه استعلام الکترونیک مراتع کشور

توفیقی، مدیرکل مراتع سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در همایشی که به منظور واگذاری خدمات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به دفاتر پیشخوان دولت امروز در کرج برگزار شد،افزود: استعلام منابع طبیعی واجد یک شرایط خاص و با سایر دستگاه‌ها متفاوت است. این موضوع یک مساله حاکمیتی است که حساسیت زیادی دارد. در واقع استعلام مبنای تایید مالکیت و صدور سند است. بسیاری مواقع اسناد رسمی در مقابل این استعلامات از ساقط اعتبار می شود.

وی به آمار استعلامات صورت گرفته از این سازمان اشاره و اظهارکرد: این استعلامات در سال بیش از ۲۵۰ هزار بار پاسخ داده می‌شود بنابراین از نظر حاکمیتی و سلامت اداری، موضوعی مهم محسوب می شود.

مدیرکل مراتع سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص سامانه استعلام الکترونیک گفت: سازمان جنگل‌ها از اواخر سال گذشته این پروژه را با همکای دفاتر پیشخوان شروع کرد تا بر مبنای سرعت، صحت و دقت این اقدام پیش برده شود.

وی به پایلوت شدن استان البرز در این پروژه اشاره و تصریح کرد: انجام این کار توسط استان البرز نتایج مثبتی را در پی داشته است و امروز به راحتی می توانیم هر استعلامی را در هر نقطه رهگیری کنیم.

توفیقی در پایان با بیان اینکه آذرماه آخرین مهلت سازمان برای تسریع در این فرایند است،گفت: تا پنج مرداد به حوزه استعلام معادن نیز می‌پردازیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟