طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم زنده می ماند

سید حسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه جشنواره سلامت گفت: طرح سلامت در دولت یازدهم با همکاری کل ارکان دولت استانداران دستاوردهای بزرگی داشت که بی سابقه است و امیدوارم با تعهد سیاسی همه دستگاه ها و همکاری مردم این دستاوردها تداوم یابد.

هاشمی گفت: وزارت بهداشت به جد معتقد و ملزم به این است که پیشگیری مقدم بر درمان است و در همین راستا برنامه‌های مفصلی را اجرا کرده ایم و استقرار نظام ارجاع نیز در همین راستا شروع شده است و حتما در دولت آینده تکمیل می شود.

وی افزود: در دولت یازدهم توجه زیادی به ایجاد زیرساخت های نظام سلامت داشتیم، 18 هزار خانه بهداشت، پنج هزار مرکز بهداشتی روستایی و شهری تکمیل و راه اندازی شد و حدود پنج هزار مرکز بهداشتی- درمانی دیگر در حال ساخت است.

وزیر بهداشت گفت: پرونده الکترونیک سلامت تاکنون برای 60 میلیون ایرانی تشکیل شده است که البته 50 درصد این پرونده ها فعال است و حتما در دولت آینده با فعال شدن این پرونده برای همه ایرانیان، شاهد کاهش بار بیماری ها و پیشگیری از بیماری ها خواهیم بود.

هاشمی افزود: استقرار نظام ارجاع و کاهش هزینه های مردم در حوزه سلامت کار سختی است و نیازمند همکاری دستگاه های دیگر برای تامین نیروی انسانی و منابع مالی است. مراحل اولیه استقرار این نظام جدید خدمات رسانی در دولت یازدهم انجام شده و در حال گسترش است.

وی گفت: نقش شرکای وزارت بهداشت مانند سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور استخدامی، مجلس و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بهبود کیفیت و کمیت خدمات سلامت بسیار مهم است و از رئیس حمهوری خواسته‌ام که در دولت آینده به سمت یک نظام یکپارچه سلامت در کشور گام برداریم.

وی گفت: بهبود کیفیت خدمات سلامت نیازمند منابع مالی پایدار است، تا بتوانیم خدمات مناسب به مردم را تضمین کنیم و نظارت کافی را برای جلوگیری از تحلفات در حوزه‌های مختلف مانند غذا، مواد آشامیدنی، بهداشتی و خدمات پزشکی اعمال کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟