حمایت وزارت بهداشت از تولید تجهیزات پزشکی با کیفیت

سید ابراهیم رئیسیون در نشست مشترک هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اعضای اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، ضمن تاکید بر حفظ ارتباط هیات امنا با انجمن ها و تشکل های فعال در حوزه سلامت کشور و استقبال از مطرح شدن درخواست ها و دیدگاه های اعضای اتحادیه، گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران چه در داخل و چه در خارج از کشور نهادی است که مورد توجه تولید کننده و صادر کننده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی ادامه داد: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، بزرگترین پشتیبانِ فعالیت های حوزه سلامت در کشور است. قصد ما این است که در انجام این پشتیبانی ها نقش فراگیر داشته باشیم. این پشتیبانی را تنها منحصر به آن دسته از مراکز درمانی که تحت پوشش وزارت بهداشت هستند، نمی دانیم.

رئیسیون افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی مجموعه ای است که تلاشِ آن توسعه ارائه خدمات به مردم ایران با کیفیت برابر با استاندردهای بین المللی مطرح در کشورهای توسعه یافته است. اگر قانون Law هیات امنای صرفه جویی ارزی را مطالعه کنیم، مشاهده می کنیم که هدف مقنن نیز این بوده که با ایجاد این مجموعه از اعزام بیمار به خارج از کشور جلوگیری شود. بنابراین اگر قانونگزار چنین ماموریتی را برای این نهاد عمومیِ غیردولتی تعریف کرده، در نتیجه ما یک نقش محوری در ایجاد زیرساخت های مناسب برای ارائه خدمات به بیماران داریم.

وی اظهارداشت: همچنین هنگامی که تفسیر موسعی انجام دهیم، خواهیم دید که هیات امنای صرفه جویی ارزی می تواند در زمینه ایجاد بیمارستان های استاندارد، تامین و تجهیز بیمارستان ها به آخرین تجهیزات مدرن، تامین نیروهای متخصص در حد پاسخگویی به نیازهای بیماران و سایر بخش های حوزه سلامت فعالیت کند. تلاش اصلی ما در هیات امنا این است که از طریق تدوین و ایجاد بانک اطلاعاتی شرکت های تولیدکننده داخلی، شناخت درستی از ظرفیت تولیدیِ داخل کشور پیدا کرده تا بتوانیم خریدهایمان را ساماندهی کنیم.

رئیسیون گفت: تاکید وزیر بهداشت نیز روی مسئله حمایت از تولیدات داخلی است و بارها در جلسات مختلف خصوصی و عمومی این نکته را یادآوری کرده است. در نتیجه من به شما این اطمینان را می دهم که در حال حاضر اولویت هیات امنا حمایت از تولیدات داخلیِ با کیفیت است.

وی ضمن تشکر از مسائلی که اعضای اتحادیه مطرح کردند، افزود: در مجموع ما برای بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات دوستانی که بیرون از هیات امنا فعالیت می کنند کاملا آماده هستیم. قطعا چنین جلساتی نیاز به تکرار دارد تا بتوان به دیدگاه و نقطه نظر مشترک رسید که آغاز همکاری و ارتباط بیشتر اتحادیه و تشکل ها با هیات امنای صرفه جویی ارزی باشد.

این جلسه به منظور طرح دیدگاه ها و تقویت همکاری مشترک بین هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، برگزار شد.

در این نشست اعضای اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ضمن معرفی اتحادیه، درخواست ها و نیازهای خود و پیشنهاداتی را در خصوص مناقصات و روش های خرید کالا و مکانیزم رنگین شرکت های تولیدکننده را با سرپرست هیات امنا مطرح کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟