نخستین پروانه موکب‌داری اربعین صادر شد

در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی، نخستین پروانه موکب‌داری بنام موکب قمربنی‌هاشم (ع) شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی جهت استقرار در کربلای معلی با امضای حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات صادر شد.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین در این خصوص ضمن دعوت از متقاضیان برپایی موکب و ارائه خدمات به زائران اربعین برای تعجیل در طرح ثبت نام و شناسنامه‌دار کردن مواکب گفت: هیات ها و خیرینی که در این طرح ثبت نام و پروانه موکب داری دریافت کنند در اولویت دریافت خدمات هستند.

جمشید گودرزی اظهار کرد: با توجه به تمایل مسئولان محلی و ملی دو کشور ایران و عراق برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین، ستاد بازسازی عتبات به عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه این آمادگی را دارد تا به محض نهایی شدن موضوع، تدابیر لازم برای برپایی موکب‌ها در این مرز اجرایی کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد موکب‌های ایرانی نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش یابد افزود: تاکنون بیشترین درخواست صدور پروانه موکب‌داری از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر بوده است.

وی تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی و کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، امسال در راستای ساماندهی و ارتقای سطح خدمات دهی به زائران اربعین، طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب‌ها در سراسر کشور اجرایی شده است.

وی افزود: براین اساس از تمامی هیات های مذهبی، نهادها و مدیران مواکبی که سال های گذشته افتخار خدمت به زائران را داشته‌اند و نیز اشخاص و خیرینی که تمایل دارند از امسال در این امر مشارکت کنند، دعوت می‌شود تا برای تشکیل پرونده و ثبت نام در طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب و دریافت پروانه فعالیت به دفاتر ستادهای بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی گفت: این طرح مشمول تمامی موکب‌های در مرز، طول مسیر و موکب‌های مستقر در شهرهای نجف اشرف، کربلا، کاظمین وسامراء است.

گودرزی درباره مزیت‌های مشارکت موکب‌داران در این طرح خاطرنشان کرد: کمک به امور گمرکی موکب‌ها برای تردد در مرز، در اختیار گذاشتن زمین، ارائه خدمات زیربنایی و زیرساختی مانند آب و برق، تسهیل در ایجاد هماهنگی‌ها در مرز و داخل خاک عراق، ارائه ویزای خادمی، در اختیار قراردادن انبار دائمی، ساماندهی امور و جلوگیری از هدر رفت منابع ازجمله فواید شناسنامه دار شدن موکب‌های اربعین حسینی است.

وی افزود: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین حسینی می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را به حساب 1040 بانک‌های ملی، پست بانک و ملت در سراسر کشور واریز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 280553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟