ورود ۶۶ دستگاه واگن جدید به ناوگان مترو پایتخت

دکتر مازیار حسینی در حاشیه بازدید از شرکت واگن سازی مترو که با حضور هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو، مسعود قائم مقام فنی شرکت واگن سازی مترو و جمعی از خبرنگاران برگزار شد با بیان این مطلب افزود:

این ۶۶ دستگاه واگن مترو شامل دو واگن دو طبقه و یک لکوموتیو برای خط ۵ مترو، ۳ رام جدید مترو، ۲ رام قطار اورهال شده و دو رام قطار بازسازی شده حادثه Incident سیلاب مترو است که به زودی با حضور شهردار تهران وارد خطوط مترو تهران می شود.

وی با بیان اینکه شرکت واگن سازی تهران یکی از زیرمجموعه های تخصصی شرکت هلدینگ مترو است؛ ادامه داد: شرکت واگن سازی مترو یکی از پیشرفته ترین مجموعه های صنعتی کشور است که تولیدات آن با شرکت های مطرح دنیا برابری می کند.

معاون شهردار تهران با تاکید براینکه واگن های تولید شده در شرکت واگن سازی تهران از نظر دانش طراحی و پروسه ساخت و تضمین کیفیت با تولیدات مشابه به روز شرکت های مطرح دنیا تفاوتی ندارد، بیان کرد: هرچند شرکای چینی با مجموعه واگن سازی تهران فعالیت می کنند، اما واگن چینی تولید نمی کنیم. در ساخت بدنه از فولاد داخلی و در تامین تجهیزات حساس نیز از بهترین برندهای روز دنیا استفاده می کنیم. همکاری شرکت با چینی ها در بخش بازرگانی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از واگن های تولید شده در این شرکت بومی سازی و تولید داخلی است، یادآور شد: در بخش هایی که بحث ایمنی و کیفیت مطرح است، شوخی نداریم چرا که بحث سلامت مسافران مطرح است.

حسینی با اشاره به تاثیر مترو در زندگی پایتخت نشینان تاکید کرد: در حال حاضر مترو در تهران به یک مقوله غیر قابل بازگشت، مهم و تاثیرگذار تبدیل شده است. مترو در تهران یک مد حمل و نقلی لوکس نیست بلکه یکی از ارکان زندگی مردم به خصوص قشر ضعیف است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از گیت های مترو عبور می کنند، گفت: در حال حاضر ۳ میلیون سفر روزانه توسط مترو انجام می شود که با تکمیل خطوط باقیمانده این میزان جابه جایی ۲تا ۲.۵ برابر افزایش می یابد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در آینده مترو تهران از نظر جابه حایی مسافر جزء ۵ مترو مطرح دنیا قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت واگن سازی تهران قابلیت ساخت یک واگن را در روز دارند؛ افزود: این میزان ظرفیت در این شرکت قابل افزایش است.

حسینی با اشاره به وعده دولت مبنی بر واگذاری حدود ۱۶۰۰ واگن جدید به مترو تهران ادامه داد: شرکت واگن سازی مترو این قابلیت را دارد تا واگن هایی که دولت متعهد شده تا به مترو تهران واگذار کند را آماده کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران در شرکت واگن سازی تهران بیان کرد: قطارهای جدیدی که در یکی، دوسال اخیر وارد خطوط مترو شده اند، برمبنای همین سرمایه گذاری ساخته شده است.

مازیار حسینی در بخش دیگر صحبت های خود اورهال کردن قطارهای مترو را ضروری دانست و توضیح داد: اگر به واگن های مترو رسیدگی نشود، نمی توان انتظار داشت تا به عمر مفید ۳۰ ساله ای که هر قطار مترو باید داشته باشد، برسد.

وی با بیان اینکه در گذشته واگن های جدید را شرکت هلدینگ سفارش می داد و تعمیر و نگهداری از آن نیز برعهده شرکت بهره برداری مترو بود؛ یادآور شد: در حال حاضر تمامی تعمیرات سنگین قطارهای مترو برعهده شرکت هلدینگ مترو قراردارد.

به گفته معاون شهردار تهران؛ مزیت واگذاری تعمیرات سنگین متزو به شرکت هلدینگ این است که شرکت تولید کننده بهتر می تواند قطارها را تعمیر کند، کیفیت اورهال قطارها بیشتر شده و از قطعات بهتری استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور چرخه خدمات تولید و نگهداشت مترو در تهران قراردارد؛ تاکید کرد: خوشبختانه در تولید و نگهداشت مترو متکی به خودمان هستیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هم اکنون قطارهای خط فرودگاه امام در شرکت واکن سازی تهران انجام می شود، گفت: این قطغرها از نظر سرعت و کیفیت با قطارهای شهری متفاوت است و بدنه آن از فلز آلومنیوم ساخته می شود تا در سرعت قطار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بارها از دولت خواسته ایم تا تامین واگن های مورد نیاز کلانشهرهای کشور را به این مجموعه واگذار کند؛ افزود: به دنبال استفاده از ظرفیت تمام شرکت های واگن سازی کشور هستیم و تمام نیازهای خود را از طریق تولید کنندگان داخلی تامین کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیومی از شرمت های واگن سازی کشور توسط شرکت واگن سازی تهران ادامه داد: تمامی واگن های تولید شده این ضرکت توسط یک مرجع بین المللی کنترل می شود و برابر استانداردهای جهانی قطارهای مترو بعد از طث ۱۲۰۰ کیلومتر باید اورهال شوند.

معاون حمل ورنقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ساخت هر یک رام قطار مترو ۹ میلیون یورو هزینه دارد؛ یادآور شد: در حال حاضر زمان اورهال کردن قطارهای مترو به زیر ۳ ماه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سن قطارهای مترو تهران ۱۶ سال است؛ تاکید کرد: با افزایش ظرفیت تولید شرکت واگن سازی تهران امکان تولید ۷۰۰۰ واگن در کشور را دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 280417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟