با توجه به روستاها می توانیم اقتصاد را رونق دهیم/ بین جوانان روستایی و مناطق محروم استعدادهای زیادی وجود دارد

دکتر مسعود سلطانی فر که امروز صبح به استان مرکزی سفر کرد در شورای اداری این استان حاضر شد و سخنرانی کرد. وزیر ورزش Sport و جوانان ،ظرفیت کشور در تمام ابعاد مختلف اقتصادمقاومتی را بالا دانست و با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده, تحریم‌های قدرت‌های بزرگ بود اظهار داشت : در ایام تحریم های ناجوانمردانه ،امکان استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها کمتر وجود داشت .

دکتر سلطانی فر در توضیحات بیشتر گفت :تغییر سریع نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا جزو مواردی بود که کمر اقتصاد کشور را خم کرده بود، همه مسئولین کشور در ابتدای کار دولت یازدهم تلاش کردند تا نسخه ابلاغی مقام معظم رهبری را در پیش بگیرند و مشکلات را حل کنند، این درحالی بود که در دوران تحریم، تحریم‌ها و تهدیدهای سیاسی و تهدید نظامی نیز وجود داشت .

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سفری که در سال ٩٤و بعد از توافق 1+5 در زمینه حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها همراه رئیس جمهور سفری به فرانسه داشتند خاطر نشان ساخت : این اولین جلسه هیئت عالی رتبه ایران به فرانسه زمان اولاند بود که رئیس جمهور فرانسه خطاب به رئیس جمهور ایران اعلام کرد ما 1+5 درمورد اصل حمله نظامی به ایران اتفاق نظر داشتیم ولی درمورد زمان حمله اختلاف نظر داشتیم وقتی به اینجا رسیدیم با توجه به دولت پیش آمده باید دوباره گفت‌و‌گو کرد.

‏‎دکتر سلطانی فر مناظرات سی ماهه را موفقیتی بزرگ و سیاسی در یک میدان نابرابر دانست و گفت :دستاورد این پیروزی سیاسی حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌هایی بود که به آن دست پیدا کردیم و سبب خروج از رکود شد و زمینه رشد اقتصادی را فراهم آورد.

‏‎وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد: بااین عزم و اراده در دوسه سال آینده، با کمک مدیران و مسئولان قطعا به دستاوردهای مطلوب و خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از صحبتهایش به حضورش در نمایشگاه توانمندی اقتصادی روستاهای استان مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت :قطعا اگر به روستاها توجه کنیم شرایط روستاهابا پیشرفت همراه می شود و در صورت ایجاد شرایط و امنیت و حفظ اراده‌ها همانطور که همه خواستاریم، می توانیم موفقیت های خوبی را در بخش اقتصادی رقم بزنیم .

‏‎ دکتر سلطانی فر زمینه بهره گیری از ظرفیت ‌ها و توانمندی‌های موجود را در گرو همدلی و هماهنگی بین مردم و مسئولین عنوان کرد.

‏‎وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دوران مسئولیتش در استان مرکزی در بین سالهای 71 تا 75 به عنوان استاندار گفت: همواره تعاملات استانی در این استان گسترش یافته و خوشبختانه پایدار مانده است و من از نزدیک اتفاقات استانی را رصد می‌کنم و این هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان در استان موجب دلگرمی است و پیشرفت و توسعه در سایه این همدلی پیش بینی می‌ کنیم .

وزیر ورزش و جوانان در بخش دوم صحبتهایش با اشاره به دو قطبی شدن ورزش در قرن بیستم گفت :دوره‌ای که ما شاهد دوقطبی شدن جهان یعنی بلوک غرب به‌رهبری آمریکا و اروپایی‌ها و بلوک شرق به‌رهبری اتحاد جماهیر شوروی سابق که امروز به 15کشور تقسیم شده بودیم ،خاطرنشان ساخت : این رقابتها در همه عرصه‌ها از جمله ورزش وجود داشت تا بتوانند توانمندی، فرهنگ، رویکرد و ایدئولوژی خود را به رخ طرف مقابل بکشند.

دکتر سلطانی‌فر ادامه داد: در المپیکهای نیمه دوم قرن بیستم یا آمریکایی‌ها اول بودند یا شوروی مقام نخست را داشت، بعدها که شوروی از هم پاشید مثلاً در المپیک 1980 مسکو که یک سال پس از اشغال افغانستان توسط شوروی رخ داد ،آمریکایی‌ها در اعتراض به این حرکت سیاسی شوروی در مسابقات المپیک شرکت نکردند که در آن دوره شوروی مقام نخست را کسب کرد و آلمان شرقی رتبه دوم را به دست آورد، در مقابل، روس‌ها اقدام به مقابله به مثل کردند و در دوره بعدی نیز کاروان شوروی در مسابقات شرکت نکرد.

‏‎ وزیر ورزش و جوانان در ادامه این بحث تصریح کرد: هر کشوری که مانند کوبا به بلوک شرق می‌پیوست بلافاصله از طرف کارشناسان ورزشی مورد حمایت قرار می گرفت .

‏‎وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه عالی ترین صحنه بین المللی ورز شی بازی های المپیک و بعد از آن بازی‌های قاره‌ای است اظهار داشت :علاوه بر آنکه صحنه رقابت ورزشی، موضوع برادری، دوستی را مطرح می‌کنند اما در این رقابت ها هر کشوری بتواند در این صحنه‌های ورزشی بدرخشد توانمندی کل نظام و سیستم خود را به رخ دنیا می‌کشد.

وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید گفت :موفقیت‌های ورزشی صعود به جام جهانی، کسب مدال در رشته‌هایی مثل کشتی، وزنه‌برداری و دیگر رقابت ها ، نشانگر رشد و پیشرفت نظام ما و حرکت رو به رشد ورزشی ماست، این موضوعی است که در همه کشورها دنبال می‌شود زیرا هرچه در رقابت‌های جهانی مدال بیشتری به دست آوریم و بتوانیم به‌روی سکوهای قهرمانی حضور یابیم مبین توانمندی نظام، سیستم و مجموعه مدیریتی کشور است.

‏‎ دکتر سلطانی‌فر تاکید کرد: برای بخش ورزش قهرمانی یک جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم که بتوانیم در مسابقات بین المللی موقعیت بهتری کسب کنیم و موفق باشیم که به همین دلیل باید به‌دنبال توسعه ورزش قهرمانی بوده و به‌روی آن سرمایه گذاری کنیم و هزینه‌های درمانی افسردگی و مشکلات روحی روانی را هم کم کنیم .

‏‎وزیر ورزش و جوانان موضوع ورزش همگانی را هم بسیار مهم بر شمرد و گفت: ورزش همگانی می‌تواند فراهم کننده و مشخص کننده زمینه برای بروز استعدادهایی بین اقشار مختلف مردم روستایی و مناطق مختلف باشد، بین جوانان روستایی و مناطق محروم استعدادهای زیادی وجود دارد که باید بتوانیم زمینه ظهور و بروز آنها را فراهم آوریم.

‏‎دکتر سلطانی فر اجرای طرح خانه ورزش روستایی را مثمر ثمر دانست و اظهار داشت : طرحی را تحت عنوان خانه ورزش روستایی آغاز کرده‌ایم که طی تفاهمی با ستاد مبارزه با مواد مخدر Drugs انجام شد، که از منابع موجود استفاده ببریم که ابتدا روستاهای پرجمعیت و بعد روستاها با جمعیت متوسط این طرح را اجرا می‌کنند, مثلاً یک اتاق در مسجد یا دهیاری می‌تواند جایی برای سازماندهی و ساماندهی ورزشکاران روستا باشد.

‏‎سلطانی‌فر ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم برای این طرح و اجرای آن در بوشهر انجام شده که البته در اراک نیز می‌توان با هماهنگی و پیگیری فرمانداری این شهر هم این کار را اجرایی کرد.

‏‎وزیر ورزش و جوانان با اشاره به استان بوشهر که 250 زمین مینی‌فوتبال در روستاهای مختلف ان تأمین شده است ،تصریح کرد:در این زمین ها ،چمن مصنوعی و فنس‌کشی انجام شده و به‌سبب گرمای هوا برای بهره برداری در شب‌ها سیستم نور آن نیز مورد توجه قرار گرفته است که این پروژه می‌تواند برای هر روستا 100 تا 150 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان, استان خوزستان را هم مثال زد و گفت :برای اجرای این طرح در خوزستان در 140نقطه و در فارس 140نقطه در نظر گرفته شده, این درحالیست که این طرح در استان کردستان درحال آماده و اجراشدن است.

‏‎ دکتر سلطانی فر این اقدامات را که با محوریت مدیران اجرایی استان و پشتیبانی مسئولان می‌تواند انجام شود را در کوتاه‌مدت و در ابعاد مختلف باعث سالم‌سازی جامعه دانست و تاکید کرد: ادامه این طرح به کشف استعدادهای ورزشی منتج می‌شود.

‏‎وزیر ورزش و جوانان از پیشرفت ورزشی بانوان ابراز خرسندی کرد و گفت :در بخش ورزش بانوان با تلاش زیادی که انجام شده شرایط حضور بانوان در ورزش‌های همگانی در همه رشته‌ها فراهم شده است .

دکتر سلطانی فر با تاکید بر توانمندی ورزش بانوان با اشاره به مدال آوری کیمیا علیزاده در تکواندو اظهار داشت :کاراته بانوان هم از جمله رشته هایی است که توانایی مدال آوری و افتخار آفرینی در المپیک توکیو را خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟