شناگاه‌های کشور ملزم به استفاده از پرچم سلامت شدند

به منظور اطلاع رسانی از وضعیت محیط زیست شناهگاه‌های کشور با استفاده از پرچم‌های زرد یا آبی به مردم اعلام شده و مدیریت شناهگاهها نیز ملزم به استفاده از این پرچم‌ها است.

در این رابطه مراسمی با حضور مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست کشور در روز پنج شنبه در بابلسر برگزار می‌شود. استان مازندران دارای ۵۲ شناگاه بوده که بیشتری شناگاه‌ها در شهرستان‌ها بابلسر ،محمود آباد ،کمترین شناگاه‌ها شهرستان جویبار و شهرستان‌های بدون شناگاه گلوگاه و نکا است.

شناگاه‌ها دسته بندی می‌شود

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران موظف است ،مستقیماً و همچنین از طریق کمیته‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به اعلام عمومی شناگاه‌های آلوده و شدیداً آلوده اقدام نماید و با نصب علائم مناسب در محل، گردشگران را از وضعیت شناگاه مطلع سازند. یک نسخه از اطلاعات در اختیار استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار داده تا از طریق پورتال خود اطلاع رسانی کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران نیز با همکاری استانداری نسبت به اطلاع رسانی، ارتقاء آگاهی‌های عمومی و آموزش مفاد این ضابطه با استفاده از ابزارهای متناسب به گردشگران، مسئولین و مدیران شناگاه‌ها و طرح‌های سالم سازی و مقامات مسئول محلی اقدام می‌کند.

مدیریت شناگاه نیز موظف است در طول مدت بهره برداری حداقل ماهی یک بار نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری پارامترهای میکروبی طبق راهنمای پایش آلودگی میکروبی آب‌های ساحلی ،شناگاهی و مناطق تفریحی دریایی از طریق آزمایشگاه‌های معتمد اقدام کرده و نتیجه را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران ارائه کنند.

همچنین از طریق نصب تابلوها و علائم هشداردهنده و سایر شیوه‌های موثر، نسبت به اطلاع رسانی درباره نحوه حفظ کیفیت محیط زیست به گردشگران اطلاع رسانی کنند .

گفتنی است، نصب پرچم آبی نشان دهنده وضعیت سالم آب در این مکان مجاز است .پرچم زرد بیانگر آن است که این مکان فاقد شرایط مناسب و مطلوب برای شنا بوده و در صورت استفاده از این اماکن احتمال آلودگی به عوامل بیماری‌زا و به خطر افتادن سلامتی افراد زیاد است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟