کاظم جلالی: بعضی ها خیال می کنند توهین کردن به دیگران یک کار فرهنگی است/ باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشت و دولت را کمک کرد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت کنار گذاشتن دعواهای سیاسی گفت: 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و 25 میلیون به رئیس جمهور مستقر رأی دادند؛ این به معنی امید مردم است. نباید با اختلافات امید مردم را ناامید کرد.

کاظم جلالی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص ادبیات سیاسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی افراد استفاده ناصواب و تفاسیر غلطی از آتش به اختیار مقام معظم رهبری کردند. بعضی از این افراد در داخل خانواده انقلاب بودند و برخی از جریانات غیر انقلابی و خارجی هم به آن دامن زدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: من فکر می کنم همان تفسیر روشنی که ایشان در روز عید فطر بیان فرمودند تفسیر به صوابی است که به هر حال در حوزه فرهنگ افراد بتوانند استعدادهای خودشان را بروز دهند و در بروز این استعدادها باید همه ضوابط قانونی رعایت شود. طبیعی است که معنی این حرف این نیست که افراد بی قانونی کنند و یا بخواهند برداشت های غلط خودشان را به نام فرهنگ بروز دهند. مثلا بعضی ها خیال می کنند توهین کردن به دیگران یک کار فرهنگی است در حالی که یک کار ضد فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه در آداب دینی ما حق نداریم به دیگران توهین کنیم، گفت: می توانیم مجلس، دولت و قوع قضائیه را نقد کنیم اما نقد ما باید از یک صلابت منطقی و در عین حال از یک اخلاق اسلامی و درست برخوردار باشد. لذا فکر می کنم بعد از انتخابات بهترین مسیر این است که ما دست به دست همدیگر دهیم؛ چون مشکلات کشور و مردم بسیار زیاد است. اگر ما همین امروز همه دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم و همه توانمان را کنار هم قرار دهیم بخشی از مشکلات را نمی توانیم حل کنیم؛ تا چه برسد که بخواهیم با این همه تفرقه و اختلاف و دعوا و درگیری حرکت کنیم.

جلالی در ادامه گفت: اصل اینکه همه برای حل مشکلات به دولت کمک کنند را پسندیده می دانم و هر اسمی که می خواهید روی آن بگذارید. ما از ابتدا هم همین حرف را می زدیم و هنوز هم همین حرف ها را می زنیم که مشکلات کشور بسیار زیاد است، باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشت و دولت را کمک کرد که بتواند مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه مردم امید بستند، تصریح کرد: 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و 25 میلیون به رئیس جمهور مستقر رأی دادند؛ این به معنی امید مردم است. نباید با اختلافات این امید مردم را ناامید کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت های دولت دوازدهم با دولت یازدهم اظهار داشت: چون هنوز دولت دوازدهم تشکیل نشده نمی دانیم چه تفاوتی دارد ولی فکر می کنیم هرچه دولت کارآمدتر، انقلابی تر، درد آشناتر به دردهای مردم و غیر سیاسی تر باشد حتما می تواند برای کشور بسیار مفید باشد؛ افرادی که سرشان را پایین بیاندازند و شروع به کار کردن برای کشور کنند و خودشان را در طول 4 سال مسئولیت وقف مردم کنند.

وی در مورد اولویت های دولت دوازدهم گفت: من فکر می کنم اولویت ها اصلا نیاز به طرح ندارد چون هرکدام از مردم را که بپرسید می گویند اولویت یک کشور اقتصاد، معیشت و اشتغال است. ما در همه خانواده ها بیکار داریم، تحصیل کردگان بیکار داریم و از طرف دیگر مسأله اصلی ما معیشت و اقتصاد است و همه باید اقتصاد کشور را کمک کنیم. مهمتر از همه این است که باید مسیر توسعه، رشد و پیشرفت کشور تقویت شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟