کیفیت هوای تهران در مرز ناسالم

مریم نادری  اظهار کرد: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد با کاهش میزان ناپایداری جوی در امروز نسبت به روز گذشته از سرعت باد کاسته می‌شود و در برخی ساعات وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: این شرایط در روز پنجشنبه (۱۵ تیر) کمابیش ادامه می‌یابد و به‌تدریج از بعد ازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد. با تداوم این شرایط در روز جمعه (۱۶ تیر) در برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه دما طی روزهای پایانی هفته کاهش جزیی خواهد یافت، تصریح کرد: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی هوای سالم طی امروز است و پیش‌بینی می‌شود با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا روز پنجشنبه (۱۵ تیرماه) وضعیت کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

نادری در پایان گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح با شاخص ۹۷ در شرایط سالم قرار داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟