کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران به جمهوری قرقیزستان

کمک‌های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل ۱۰۰ تخته چادر و ۴۰۰ پتو و به بیشکک پایتخت قرقیزستان رسید. قرار است این کمک ها در روزهای آینده به جنوب و مناطق حادثه Incident خیز این کشور برای آمادگی بیشتر در مقابله با حوادث Accidents غیرمترقبه انتقال پیدا کند.

در همین زمینه هلال احمر قرقیزستان در مراسمی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه کمک های بشردوستانه در چارچوب کمک های جمعیت هلال احمر ایران تجلیل کرد. در این مراسم که با حضور آقای روزبهانی سفیر ایران در قرقیزستان برگزار گردید از کمک های ارسالی ایران به این کشور رونمایی شد.

در این دیدار طرف قرقیزستانی از آمادگی هلال احمر این کشور برای گسترش همکاری‌ها در زمینه های کمک های انسان دوستانه با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و از کمک های ایران در سال های گذشته نیز که مسبوق به سابقه بوده است قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که این گونه کمک ها در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

روزبهانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از رسیدن محموله های کمک های انسان دوستانه ایران به قرقیزستان بیان داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد که روابط و همکاری های دو کشور در تمام زمینه ها را گسترش دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به تحولات و آشوب ها در منطقه گفت، ارسال کمک های بشر دوستانه به قرقیزستان حاوی یک معنای مهمی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط سخت در کنار خواهران و برادران قرقیزستانی خواهد بود.

روزبهانی در پایان بیان داشت که همانگونه که روسای جمهور دو کشور اراده سیاسی جهت ارتقای سطح روابط در حوزه های مختلف از جمله گسترش روابط میان دو ملت ایران و قرقیزستان را دارند، سفارت جمهوری اسلامی از هر اقدامی در جهت توسعه این روابط استقبال می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟