وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر امروز(۱۳ تیرماه) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد همچنین در بعد از ظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد در بخش‌هایی از استان اصفهان، قم و مرکزی، پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزپنجشنبه (۱۵ تیرماه) با نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی و ناپایداری در تراز میانی جو در جنوب شرق کشور، دربخش‌هایی از جنوب شرق کشور و دریای عمان افزایش ابر، وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دریای عمان طی این روز مواج خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اهواز در دو روز پیش رو گرم‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود، گفت: بیشینه دما در این مرکز استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵تیرماه) به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه دما نیز به ترتیب ۳۴ و ۳۵ درجه خواهد بود.

وظیفه در مورد خنک‌ترین مرکز استان کشور نیز اظهارکرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها اردبیل با بیشینه و کمینه ۳۳ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد در روز چهارشنبه و ۳۰ و ۱۸ درجه سانتیگراد در روز پنجشنبه خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، در مورد پیش‌بینی هوای تهران گفت: آسمان تهران فردا، صاف و در بعد از ظهر همراه با وزش باد است و در روز پنجشنبه نیز صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد همراه است. بیشینه و کمینه دمای تهران نیز در دو روز پیش رو به ترتیب ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد و ۳۹ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟