«مصطفی محمدیون»T دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره تقویت ناوگان امدادی هلال احمر  در مراسم تجلیل از امدادگران حادثه Incident معدن زمستانه یورت آزادشهر که در سالن اجتماعات اداره ارشاد گلستان برگزار شد، گفت: ۳۰۰ دستگاه خودروی نجات از طریق مناقصه در حال خرید است و به محض خریداری، به جمعیت هلال احمر سراسر کشور تحویل داده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام انبارهای امدادی هلال احمر فراتر از نیاز تکمیل و مجهز است، تصریح کرد: سعی داریم تا بهترین امکانات امدادی موجود را برای امدادرسانی به هموطنان با توجه به مقدورات جمعیت هلال احمر در اختیار امدادگران قرار دهیم.

حضور در استان‌ها برای ارزیابی فعالیت‌های هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره دنبال کردن سه هدف به منظور ارزیابی فعالیت‌های استان‌ها افزود: در حوزه فعالیت خود در کنار امدادگران سه هدف را ترسیم کرده‌ایم که نخستین هدف، حضور در استان‌ها برای ارزیابی فعالیت‌های هلال احمر و احصاء مشکلات جمعیت هلال احمر استان‌ها است که در این راستا حداقل در ۴ ماه به ۶ استان سفر کردم.

به گفته وی، حضور در صحنه بحران‌ها و حوادث Accidents در کنار امدادگران و نجاتگران حتی در مدت زمانی کوتاه که در حوادثی چون سیل سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و بوشهر، حادثه گدوک، کولاک دماوند، زلزله خراسان، سیل آذربایجان شرقی و غربی و حادثه معدن یورت آزادشهر حضور داشتم.

امدادگران هلال احمر در حادثه معدن یورت با شرایطی خاص مواجه بودند

«محمدیون» ضمن تقدیر از امدادگران هلال احمر در حادثه معدن یورت بیان کرد: امدادگران هلال احمر در حادثه معدن یورت با شرایطی خاص مواجه بودند، افرادی که همسر، پدر و برادر خود را از دست داده بودند و شرایط روحی خوبی نداشتند و امدادگران هلال احمر در این حادثه نشان دادند که از مردم و برای مردم هستند و به همین دلیل در دل مردم جا دارند.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم هیچ حادثه تلخی در کشور رخ ندهد ولی حادثه قابل پیشگیری و جلوگیری نیست و ما باید همیشه آمادگی داشته باشیم و سعی داریم قبل از حرف زدن عمل کنیم.

سرمایه‌گذاری روی برنامه‌های آموزشی هلال احمر

در ادامه این مراسم، «حسین احمدی»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز درباره وقوع حادثه معدن یورت، گفت: حادثه معدن یورت حادثه بزرگ و تلخی بود که عمق این حادثه غمبار دل مقام معظم رهبری را به درد در آورد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان گلستان با توجه به حوادث اتفاق افتاده از سال ۸۰ تاکنون آمادگی دارد تا پنج حادثه بزرگ را مدیریت کند و این به سبب کسب تجارب بسیاری است که از وقوع حوادث کسب کرده است.

وی با بیان اینکه بدنه اصلی جمعیت هلال احمر وجود نیروهای داوطلب است، عنوان کرد: در نظر داریم تا با فعالیت‌های داوطلبانه، رسالت اصلی جمعیت هلال احمر که حضور در زمان امداد و نجات و تسکین آلام و کاهش دردها است را به‌خوبی ایفا کند.

به گفته احمدی، حادثه معدن ثابت کرد جمعیت هلال احمر باید در برنامه ده ساله خود روی برنامه های آموزشی و طرح خادم سرمایه گذاری کند و استان ها به ویژه استان گلستان باید در زمینه مسائل فنی، آموزشی و مالی مورد حمایت قرار گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 278190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟