شهرداری تهران موظف به ارتقا تجهیزات آتش‌نشانی پایتخت است

اصغر سلیمی در خصوص تکلیف شهرداری‌ها مبنی برتخصیص 2 درصد از عوارض ساختمانی برای تجهیزات آتش‌نشانی، گفت: آتش‌نشانی‌ها زیرمجموعه شهرداری‌ها هستند اما متاسفانه بسیاری از شهرداری‌های کشور در تامین منابع درآمدی خود دچار مشکل هستند لذا کمک به ارتقا تجهیزات آتش‌نشانی در اولویت این مجموعه‌ها نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون Law برنامه ششم توسعه و در بودجه سال جاری مبلغی برای آتش‌نشانی در نظر گرفته شد، تصریح کرد: از مبالغی که برای مدیریت بحران در بودجه سالی جاری در نظر گرفته شده می توان مبلغی را در راستای تقویت تجهیزات آتش‌نشانی در نظر گرفت تا کمبودهای این مجموعه جبران شود.

وی با یادآوری شرایط بحران‌خیز بودن کشور، افزود: وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز ضمن توجه به تامین منابع درآمدی شهرداری‌ها باید نسبت به تجهیز آتش نشانی واقف باشند، هرچند در مصوبات شورای شهر تکلیفی برای شهرداری‌ها مبنی برتخصیص 2 درصد از عوارض ساختمانی جهت تجهیزات آتش‌نشانی تعیین شده است، البته نهادی مانند شهرداری تهران و برخی کلانشهرها از این امر مستثنی هستند و باید اعتبارات لازم را برای توسعه آتش نشانی اختصاص دهند.

سلیمی معتقد است: ارتقا تجهیزات آتش‌نشانی از تشدید آسیب حوادثی چون آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو می‌کاهد، از این رو رسیدگی و تامین منابع این مجموعه ضروری است. در حقیقت شرایط بحرانی کشور ایجاب می‌کند تقویت این تجهیزات در کنار سایر اقدامات مدیریت بحران دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه برخی از شهرداری‌ها بسیار کم است بنابراین وزارت کشور یا از منابع دیگر یا با ارایه پیشنهادی در بودجه‌های سال‌های آتی نسبت به اختصاص ردیفی برای این موضوع باید اقدام کند، در واقع شهرداری‌ برخی از شهرهای محروم در تامین بودجه برای پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل روبه رو هستند، بنابراین نمی توان از این مجموعه‌ها انتظار تامین منابع برای ارتقا تجهیزات آتش نشانی را داشت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت بحران در این کمیسیون، گفت: در این لایحه به اختصاص بودجه جهت تقویت تجهیزات آتش نشانی پرداخته نشده اما از آنجایی که قرار است بودجه مناسبی در قالب ردیفی مجزا برای مدیریت بحران در نظر گرفته شود، می‌توان از این اعتبارات به شهرداری ها جهت ارتقا تجهیزات کمک شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 277393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟