10 نکته رانندگی در طول سفر

رانندگانی که قصد سفر دارند ( البته بعد از حل بحران کرونا ) ، باید 10 نکته مهم را به هنگام رانندگی مدنظر قرار دهند تا به سلامت به مقصد برسند.

به گزارش رکنا ، معمولا با آغاز فصل تابستان و یا تعطیلات نوروز سفرهای بین شهری هم افزایش پیدا می‌کند.

البته در این شرایط کرونا منطورمان نیست. اما با فرض اینکه این دوران بحرانی از نظر سلامت و اپیدمی کرونا را پشت سر بگذاریم این مطلب را برایتان آورده ایم.

در این میان برخی از رانندگان با توجه به اینکه سابقه کمتری در رانندگی دارند، گاهی اوقات در سفرها خودرویشان دچار مشکل می‌شود. اگر می‌خواهید سفری با آرامش خاطر داشته باشید می‌توانید به 10 توصیه‌ای که از سوی پلیس اعلام شده، عمل کنید.

1- سیاه شدن روغن موتور، نشانه نداشتن کیفیت نیست و نیاز به تعویض آن نیست.

2- مالیدن گریس روی قطب‌های باتری اتومبیل، مانع سولفاته شدن سر کابل نمی‌شود.

3- درجا کار کردن موتور خودرو، روش مناسبی برای گرم کردن خودرو نیست بلکه باید اتومبیل را در حال حرکت گرم کنید.

4- سرعت‌زیاد و ترمزهای ناگهانی، مصرف سوخت را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

5- در سرعت 125 کیلومتر، مصرف سوخت تقریبا دو برابر می‌شود یعنی وقتی با 125 کیلومتر می‌رانید، دو برابر زمانی که 80 کیلومتر در ساعت سرعت دارید، باید هزینه سوخت بپردازید.

6-هنگام روشن کردن خودرو ، پدال گاز را به مدت طولانی فشار ندهید.

7- در برابر هر 10 کیلومتر سرعت در ساعت در شب و تاریکی، معادل 6 متر از عمق دید راننده کاسته می‌شود.

8- هنگام شب 16 کیلومتر کمتر از سرعت خود در روز حرکت کنید، زیرا در زمان تاریک بودن هوا، میدان دید راننده محدودتر از روز است.

9- اگر تایر خودرو در سرعت 80 کیلومتر در ساعت 100 درصد کارکرد داشته باشد، در سرعت 130 کیلومتر در ساعت 40 درصد سایش زودرس خواهد داشت.

10- خطرناک‌ترین زمان رانندگی، بین ساعت 6 تا 8 صبح و 14 تا 16 بعدازظهر است، زیرا در این زمان بدن انسان به طور طبیعی دچار کاهش انرژی می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟