تسلا مدل ۳ رکورد فروش تمام سواری های ب ام و را شکست

به گزارش رکنا، اگر چه تسلا آمار فروش ماهانه محصولات خود را منتشر نمی‌کند، اما بر اساس پیش‌بینی‌های سایت Cleantechnica این کمپانی از ابتدای ژانویه تا پایان ماه نوامبر امسال، ۱۲۷,۸۳۶ دستگاه مدل ۳ به مشتریان تحویل داده است. مقایسه این رقم با آمار فروش سایر اتومبیل‌ها نشان می‌دهد تسلا مدل ۳ رتبه نهم را در بین پرفروش‌ترین خودروهای سواری ایالات متحده در اختیار دارد.
ماشین/بی ام و/تسلا
موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که رقم فوق را با آمار فروش برخی از معروف‌ترین و تثبیت‌شده‌ترین برندهای خودروساز مقایسه کنیم. برای نمونه کمپانی آلمانی ب‌ام‌و که طرفداران بسیاری دارد، تا ماه نوامبر توانسته ۱۱۶,۰۷۳ دستگاه خودرو در ایالات متحده به فروش برساند. این آمار تمامی محصولات سواری این شرکت یعنی سری‌های دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت را در بر می‌گیرد. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون، فروش مدل ۳ فراتر از تمامی مدل‌های سواری ب‌ام‌و بوده است!
هر چند هنوز طیف گسترده‌ای از مردم توانایی خرید تسلا مدل ۳ را ندارند، ولی با وجود این محبوبیت آن مدام رو به افزایش است. این مساله اصلا بی‌دلیل نیست، چرا که مدل ۳ بهترین عملکرد را در کلاس خود ارائه کرده و مزایای مهمی چون هزینه نگهداری کم و بهره بردن از آخرین تکنولوژی‌های موجود را دارد. نکته تامل‌برانگیز اینکه برخی از تحلیلگران معتقد بودند پس از استقبال گسترده اولیه، موج تقاضا برای تسلا مدل ۳ فروکش خواهد کرد، اما آمارهای مختلف خلاف این موضوع را اثبات نموده و نشان می‌دهند این سدان برقی روز به روز محبوب‌تر می‌شود.

ماشین/بی ام و/تسلا
برتری آمار فروش مدل ۳ نسبت به کل اتومبیل سواری ب‌ام‌و یک نکته‌ی بسیار مهم در خود دارد و آن اینکه تسلا در حال برهم زدن قواعدِ صنعت خودروسازی جهان است. همچنین با توجه به افزایش تقاضای روزافزون برای مدل‌های شاسی‌بلند از یک سو و یکه‌تاز بودن تسلا در بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده از سوی دیگر، جای تعجبی ندارد آمار فروش محصولات سواری ب‌ام‌و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد افت پیدا کند.
ماشین/بی ام و/تسلا
شایان ذکر است تسلا پیش‌بینی می‌کند آمار فروش مدل‌های مختلف این کمپانی در سال ۲۰۱۹ چیزی بین ۳۶۰ الی ۴۰۰ هزار دستگاه باشد. آغاز تحویل محصولات تسلا در سایر کشورها از عوامل اصلی بهبود آمار فروش این خودروساز نوپا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 528160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟