بازسازی یک BMW فراموش‌شده + عکس

ب‌ام‌و گارمیش در سال 1970 و توسط مارچلو گاندینی در استودیوی برتونه ساخته شد.

هدف استودیوی ایتالیایی از ساخت این کانسپت نمایش توانایی‌های خود در طراحی خودرو بود و می‌خواست از این طریق با کارخانه آلمانی بیشتر همکاری کند. این همکاری در نهایت به کمک به طراحی اولین نسل از ب‌ام‌و سری 5 منجر شد.

کانسپت پس از حضور در نمایشگاه ژنو به فراموشی سپرده شد. ب‌ام‌و می‌گوید با بازسازی این ماشین علاوه بر یادآوری بخشی فراموش‌شده از تاریخ کارخانه قصد داشته از مارچلو گاندینی قدردانی کند.

گاندینی که اکنون هشتاد سال دارد یکی از تاثیرگذارترین طراحان خودرو در جهان است. دو لامبورگینی کانتاش و میورا و لانچیا استراتوس از جمله ماشین‌های مشهوری است که او طراحی کرده است.

به جز چند سند و عکس هیچ جزییات فنی از این کانسپت در دست نبود. ب‌ام‌و پارسال برای این پروژه با گاندینی تماس گرفت و با کمک گرفتن از حافظه طراح ایتالیایی و استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای نظیر چاپگرهای سه‌بعدی، کانسپت را عینا بازسازی کرد.

مارچلو گاندینی ابتدا فکر می‌کرد این کار دیوانگی است، اما پس از پایان پروژه می‌گوید نتیجه کار آنقدر به ماشینی که او پنجاه سال پیش ساخته شبیه است که نمی‌تواند آن را از مدل اصلی تشخیص دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟