رشد بازار خودروهای چینی در آمریکا

 اولین مدل کارخانه زوتی در آمریکا، یک شاسی‌بلند کوچک به نام T600 است که مدل جدید آن دو هفته پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. زوتی می‌گوید دو مدل دیگر را هم برای صادرات به آمریکا در نظر دارد که یکی از آنها سدان و دیگری یک شاسی‌بلند بزرگتر است.

 زوتی فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ با ساخت ماشین‌هایی بر روی پلفترم‌های قدیمی‌تر شرکت‌های اروپایی آغاز کرد. در سال‌های گذشته شباهت برخی مدل‌های این کارخانه با ماشین‌های خودروسازان اروپایی مثل پورشه و فولکس‌واگن خبرساز شد و در برخی موارد به شکایت از این شرکت منجر شد زوتی به تازگی در یک سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری با مشارکت فورد، کارخانه‌ای در چین تاسیس کرده تا ماشین‌های الکتریکی تولید کند. محصولات این کارخانه هم ممکن است به آمریکا صادر شود.

جزییات فنی زیادی از مدلی که قرار است در آمریکا فروخته شود منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که موتور ماشین چهار سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر است و نیروی موتور از طریق جعبه‌دنده‌ شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 زوتی با اولین مدل خود با ماشین‌هایی نظیر تویوتا RAV4، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تیگوان رقابت می‌کند. حربه کارخانه چینی برای این رقابت قیمت است. پیش‌بینی می‌شود قیمت محصولات زوتای تا بیست درصد ارزان‌تر از مدل‌های مشابه در کارخانه‌های رقیب باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟