نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ / آئودی با خودرویی از آینده وارد نمایشگاه شد

به گزارش رکنا، با آغاز نمایشگاه خودرو شانگهای شرکت آئودی نیز با محصولات خود وارد این نمایشگاه شد تا یکی از منحصر‌به‌فردترین طرح‌های مفهومی نمایشگاه امسال را در معرض بازدید عموم قرار دهد. به نظر می‌رسد فولکس‌واگن I.D. Roomzz تنها طرح مفهومی تمام الکتریکی نمایشگاه شانگهای نخواهد بود و آئودی نیز با خودروی خاص و تمام الکتریکی خود، قصد نمایش طرح‌های آینده صنعت خودروسازی را دارد.

آئودی1
طرح مفهومی AI:ME حتی نامی متفاوت دارد و در ظاهر یک خودرو هاچ‌بک جمع‌و‌جور به نظر می‌رسد که برای استفاده شهری ساخته شده است. طراحی جذاب AI:ME باعث می‌شود تا این مدل را واقعا یک طرح مفهومی بنامیم که بر روی پلتفرمی تازه تولید شده، اما در واقع این مدل همچون سری I.D فولکس‌واگن و SEAT el-Born بر روی پلتفرم MEB سوار شده است. بر این اساس AI:ME از پیشرانه تمام الکتریکی با ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و دیفرانسیل چرخ‌های عقب بهره می‌برد، البته آئودی یک محدودکننده سرعت بر روی طرح مفهومی خود قرار داده تا مطمئن باشد، خریداران در خیابان‌های شهر با سرعتی ایمن رانندگی خواهند کرد.
همانطور که اشاره شد، AI:ME به طور اختصاصی برای استفاده در محیط شهری تولید شده است، به نظر تولیدکنندگان آئودی، شتاب زیاد، سقف سرعت بالا و تولید سیستم تعلیق ایمن برای عبور از پیچ‌و‌خم‌های جاده با سرعت بالا دیگر منسوخ شده و درصد بالایی از خریداران چنین خودرو‌هایی هرگز از این امکانات در خیابان‌های شهر استفاده نخواهند کرد.

آئودی2
آئودی معتقد است در شهر‌هایی که ما زندگی می‌کنیم سرعت خودرو بین ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت متغیر بوده و به همین جهت AI:ME را برای استفاده با همین مقدار سرعت تولید کرده است. به همین جهت باتری مورد استفاده در این طرح مفهومی ۶۵ کیلووات‌ ساعت ظرفیت دارد که برای استفاده شهری مناسب است، البته بازه حرکتی این مدل هنوز مشخص نشده است.

آئودی3
آئودی در طرح مفهومی AI:ME از درب‌های کالاسکه‌ای استفاده کرده و ستون مرکزی خودرو را نیز برداشته، این نوع طراحی درب و بدنه به تازگی رواج پیدا کرده و در خیلی از طرح‌های مفهومی دیده می‌شود، به نظر می‌رسد تا چند سال آینده این مدل درب و طراحی بدنه بدون ستون مرکزی کاملا فراگیر شود.
ظاهر چراغ‌های جلو و عقب به صورت نقطه‌ای ال‌ای‌دی طراحی شده تا جذابیت بالای محصولات آئودی در طرح‌های مفهومی این شرکت نیز به چشم بیاید، رنگ چراغ‌ها نیز قابل تغییر است. طرح مفهومی AI:ME به یک سیستم رانندگی خودکار در چهار سطح مجهز شده که موردی قابل انتظار بود. در حال حاضر اطلاعات دیگری از زمان تولید و عرضه این مدل مشخص نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آئودی7آئودی4

کدخبر: 470357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟