چرا سانتافه دیزلی به آمریکا نمی‌رود؟

قطعاً آمریکایی‌هایی که منتظر ورود هیوندای سانتافه دیزلی به این کشور بودند با خبر بدی مواجه شده‌اند. این خودروساز کره‌ای تأیید کرده نسخه‌ی دیزلی کراس اوور میان سایز خود را به آمریکا وارد نخواهد کرد و البته نسخه‌ی سه ردیفه ی سانتافه هم در دسترس خریداران آمریکایی نخواهد بود. البته این تصمیم به نوعی در تقابل با رویه‌ی خودروسازانی همچون کیا و سوبارو می باشد.

به گزارش  گرین کار ریپورتز، هیوندای تأیید کرده خبرهای بدی برای دوستداران سانتافه دیزلی دارد. براندون رامیرز، سخنگوی هیوندای همچنین عرضه‌ی نسخه‌ی سه ردیفه ی سانتافه در این بازار Store را تأیید نکرده است. رامیرز خاطرنشان ساخته بر پایه‌ی مطالعات صورت گرفته خریداران سانتافه به نسخه‌ی توربودیزل این کراس اوور علاقه‌ای ندارند.

همچنین عدم عرضه‌ی نسخه‌ی سه ردیفه ی سانتافه برخلاف روشی است که برند خواهر هیوندای یعنی کیا در پیش گرفته است. کیا چند هفته‌ی پیش از شاسی‌بلند سه ردیفه ی خود با نام تلورید رونمایی کرده است. البته شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه تلورید با پیشرانه‌ی 6 سیلندر بنزینی عرضه خواهد شد.

هیوندای سانتافه 2018

دیگر شرکتی که وارد بخش کراس اوورهای سه ردیفه شده سوبارو است که محصول محبوب آن یعنی ایسنت طرفداران زیادی دارد. این خودرو رقیب مستقیم سانتافه‌ی سه ردیفه می باشد.

هیوندای سانتافه 2018

با عدم عرضه‌ی سانتافه‌ی دیزلی و سه ردیفه در آمریکا، هیوندای تنها نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سانتافه را در دسترس عموم قرار می‌دهد. کره‌ای‌ها تأیید کرده‌اند این خودرو پس از سال 2019 وارد میدان خواهد شد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟