آئودی قدرتمندترین شاسی بلند را روانه بازارهای جهانی کرد+عکس

آئودی SQ2 جدید هم‌اکنون در اروپا قابل سفارش بوده و تمامی جزئیات مربوط به این شاسی‌بلند جمع‌وجور پرفورمنس منتشر شده است.

نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 2 لیتری ارتقا یافته‌ای است که قدرت 296 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری بین دورهای 2 هزار تا 5200 پیشرانه دارد. این قلب Heart آهنین به یک گیربکس 7 سرعته S ترونیک دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک متصل شده و باعث می‌شود SQ2 جدید تنها در عرض 4.8 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو نیز به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

ظاهر این خودرو از جلوپنجره خاص با هشت میله، سپرهای گیراتر، اسپلیتر جلو، اسپویلر سقف و دیفیوزر عقب با چهار خروجی اگزوز بهره می‌برد.

آئودی دو پکیج ظاهری برای این خودرو در نظر گرفته است. پکیج استایل مشکی که باعث اضافه شدن جزئیات مشکی براق به خودرو می‌شود. پکیج ظاهری SQ2 نیز شامل جزئیات مشکی بیشتر و اسپویلر سقفی ویژه به همراه لوگوهای کواترو مخصوص در درب‌ها می‌باشد.

آئودی SQ2 جدید به‌صورت استاندارد از رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی و لاستیک‌های 235/45 استفاده می‌کند. البته با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان رینگ‌های 19 اینچی و لاستیک‌های 235/40 را انتخاب نمود. ترمزها نیز در جلو قطر 340 میلی‌متری و در عقب قطر 310 میلی‌متری دارند. شاسی این شاسی‌بلند اسپورت 20 میلی‌متر پایین‌تر از مدل استاندارد قرار گرفته و فرمان تطبیقی نیز به‌طور ویژه برای SQ2 توسعه یافته است.

کابین نیز دارای تریم S عادی آئودی بوده به این معنی که صندلی‌ها و غربیلک فرمان اسپورت، عناصر رنگی قاب توجه تر و متریالی با ظاهر اسپورت همچون آلومینیوم مات برس خورده و پشت آمپرهای سفارشی 12.3 اینچی به چشم می‌خورند. این خودرو همچنین از سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby با صفحه‌نمایش 8.3 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل صوتی، LTE و وای فای هات اسپات سود می‌برد.

پیشرانه‌ی به‌روز شده‌ی این خودرو از سیستم والو لیفت دومرحله‌ای استفاده می‌کند که باعث بهبود جریان بهینه گازهای ورودی به توربو مخصوصاً در دورهای پایین می‌شود. این امر نه تنها باعث بهبود گشتاور می‌شود بلکه پیشرانه را پاسخگوتر می‌کند.

دیگر ویژگی برجسته‌ی پیشرانه توانایی مدیریت آن در غیرفعال سازی تزریق مستقیم سوخت در برخی شرایط است که باعث می‌شود سوخت به‌صورت غیرمستقیم به منیفولد جذب اسپری شود. این کار باعث کاهش آلایندگی ذرات می‌شود.

سیستم چهار چرخ محرک نیز دارای کلاچ چندصفحه‌ای هیدرولیکی است که بی‌وقفه گشتاور را بین اکسل‌ها توزیع کرده و می‌تواند تا 100 درصد گشتاور را در عرض چند میلی‌ثانیه به چرخ‌های عقب بفرستد.

انتظار می‌رود اولین نمونه‌های این خودرو در اوایل سال 2019 به مشتریان تحویل داده شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟