فورد موستانگ الکتریکی باقدرت رقبا را کنار می زند+عکس

درست است که پیش از این با برخی فورد موستانگ های کلاسیک که دارای قوای محرکه الکتریکی بوده‌اند آشنا شده‌ایم اما این یکی اولین پروژه‌ای می‌باشد که در روسیه توسعه یافته است.

موستانگ موردبحث توسط استارت آپ روسی آویار موتورز و با استفاده از شاسی آلومینیومی و بدنه‌ای فیبر کربنی متعلق به موستانگ فست بک 1967 ساخته می‌شود. اگرچه ظاهر خودرو کاملاً کلاسیک است اما با نگاهی دقیق‌تر به آویار R67 شاهد برخی عناصر مدرن همچون چراغ‌های جلو و عقب LED، دستگیره‌های درب متفاوت و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی خواهیم بود.

همچنین برخی عناصر آئرودینامیکی هم بکار رفته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب و… اشاره کرد. اسپویلر یاد شده به‌صورت خودکار در سرعت بالای 120 کیلومتر و یا در حالت‌های رانندگی اسپورت و ریس باز می‌شود. بهبود دهنده‌ی آئرودینامیک این خودرو سطح تخت زیر بدنه و سیستم تعلیق بادی‌ای است که به‌صورت خودکار و بسته به سرعت ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش می‌دهد.

کابین بیشتر شبیه تسلا است تا فورد چراکه یک صفحه‌نمایش 17 اینچی بزرگ اکثر عملکردهای خودرو را کنترل می‌کند. پشت آمپرها نیز از نوع دیجیتالی بوده و آن را ورودی‌های هوای توربین مانند برگرفته از مرسدس E کلاس کوپه احاطه کرده‌اند. همه‌ی تجهیزات مورد انتظار از یک خودروی قرن بیست و یکمی همچون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صندلی‌های برقی با تنظیم در 12 جهت، صندلی‌های گرم شونده، دوربین دنده‌عقب، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید و نورپردازی زیبا در این موستانگ الکتریکی بکار رفته‌اند.

آویار R67 نیروی خود را از طریق دو پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت مجموع 840 اسب بخار و گشتاور 966 نیوتون متر می‌گیرد. این سازنده می‌گوید موستانگ الکتریکی صفر تا 100 را در 2.2 ثانیه پر کرده و در 1.2 ثانیه هم از سرعت 72 به 106 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

محدوده حرکتی ادعایی هم کاملاً ویژه و استثنایی بوده به‌ گونه‌ای که موستانگ یاد شده با استفاده از مجموعه باتری 100 کیلووات ساعتی برد 507 کیلومتری دارد. آویار موتورز می‌گوید این خودرو اولین عضلانی الکتریکی بوده و به همین دلیل است که از سیستم صدای خارجی برای شبیه‌سازی نعره‌های پیشرانه و اگزوز شلبی GT500 بهره برده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟