عجیب‌ترین قوانین خودرویی دنیا!

اما این وسلیه محبوب در سرتاسر دنیا به همین دلیل می تواند یک سلاح کشتار جمعی محسوب گردد(مانند پراید در ایران) .لذا خودرو وسیله خطرناکی محسوب گردد که فقط توسط راننده پیشت فرمان قابل کنترل است .حال سئوال این است که چه تضمینی وجود دارد که انسانها بتوانند میلیون های تن فلز و شیشه متحرک را به نحو احسند هدایت کند.

اینجاست که قوانین بوجود آمدند تا نظارتی دقیق بر نحوه هدایت خودرو وجود داشته باشد.اما در برخی کشور ها قوانین عجیب و غریبی تدیون شده است که در نوع خود باعث تعجب است .در ادامه این متن با عجیب ترین قوانین راهنمایی و رانندگی جهان آشنا خواهیم شد تا شاید روزی در هنگام مسافرت بدردتان بخورد.

آلمان-نیازی به راندن خودرو با لباس نیست

آلمان ها معمولا به انسانهای منضبط و قانونمند معروف هستند که معمولا بیشتر از دیگر کشورهای در کارهای خود دقیق وسختگیر هستند. در بحث راندن خودرو نیز کنترل وسیله نقلیه مهمترین هدف آنها محسوب می گردد و قوانین این کشور بسیار محدود کننده و بازدارنده است اما در برخی مواقع بسیار عجیب است.چرا که این میزان حساسیت بر راندن خودرو باعث شده که دیگر قوانین به حاشیه رانده شود.طبق قانون Law مصوب در این کشور خودروی حریم شخصی محسوب می گردد و راننده می تواند بدون لباس نیز رانندگی کند. این بدان معناست می توان یک سری 3 جذاب و یا مرسدس بنز کلاس s را بدون لباس راند.

آمریکا، آرکانزاس-بوق زدن بعد از ساعت 9 ممنوع

آمریکا معمولا به داشتن قوانین عجیب و غریب مشهور است اما این مورد توانست نظر ما را بیش از حد به خود جلب کند.اگر شما در آمریکا به یک ساندویچی بروید و ناگهان یکی از دوستان خود را آنطرف خیابان ببنیند و قصد کنید که توسط بوق به او ابراز ارادت کنید باید حواستان به ساعت باشد چرا که اگر بعد از 9 شب باشد قطعا شما جریمه خواهید شد.مشخص نیست این قانون با چه هدفی تصویب شده است اما به هر حال بدلیل عجیب و و غریب بودنش در لیست ما جای گرفت.

کانادا-با حیوانات در بزرگراه کورس نگذارید

به آنطرف مرز آمریکا می رویم جایی که در کانادا قانونی تصویب شده که کورس گذاشتن با حیوانات در بزرگراه ممنوع است. حتما شما هم مانند ما از این قانون تعجب کرده اید. در بخشی از این قانون آمده است هیچ شخصی نباید در بزرگراه سوار بر اسب یا هیچ حیوانی دیگر مسابقه بدهد. این هیچ حیوان دیگر جالبترین قسمت این قانون است چرا که فرض کنید دو نفر سوار بر گوزن یا خرس در حال مسابقه دادن هستند .

نوادا،آمریکا-شتر سواری در بزرگراه

اگر در کشورهای حوزه خلیج فارس شتری را به همراه مرکبش در حال تردد ببینیم تعجب نمی کنیم اما مشخص نیست چرا شخصی در نوادای آمریکا باید با سوار شدن به پشت شتر و رفتن به یک بزرگراه قانون شکنی کند چرا که این شخص می تواند این کار را در لاس وگاس انجام دهد در عین اینکه در این شهر پر زرق و برق دیدن یک مرکب شتر سوار کاملا جذاب است.

قبرس-نوشیدن آب در حین رانندگی ممنوع

تصور کنید که در قبرس در حال رانندگی با خانواده خود هستید و از صدای موسیقی و آواز خواندان کودکانتان لذت می برید و ناگهان احساس تشنگی می کنید اما باید نوشیدن چند جرعه آب پشت فرمان را فراموش کنید چرا که طبق قوانین این کشور نوشیدن آب پشت فرمان جریمه در پی خواهد داشت.برای اینکار باید خودرو را به حاشیه جاده ببرید ،موتور را خاموش کنید و سپس آب را بنوشید.البته ما متوجه نشدیم این قانون فقط در خصوص آب است یا دیگر نوشیدنی های هم شامل می شود.

فرانسه –همراه داشتن دستگاه میزان سنج الکل در نفس الزامیست

فرانسه به کشتزارهای انگور و شراب هایش مشهور است از همین رو مردم این کشورعلاقه ای زیادی به مصرف نوشیدنی ها الکل دار دارند.اما اینکه بتوانند با حالت مستی پشت فرمان برانند برای آنها یک عملیات غیر ممکن است چرا که در صورت وجود بیش از 0.02 درصد الکل در خون سر وکارشان با پلیس Police و جریمه های وحشتناک است.از همین رو قانونی تصویب شده که در هر خودرو باید دستگاه میزان سنجش الکل در خون توسط تنفش وجود داشته باشد.تا همواره رانندگان از میزان مصرف الکل خود به اندازه استاندارد مطلع باشند.

اسپانیا-حضور یک عینک اضافی الزلمیست

در تمامی کشورهای دنیا افراد عینکی باید با عینک پشت رل بنشینند اما در اسپانیا این افراد باید یک عینک اضافی در خودروی خود داشته باشند.البته این قانون در سال 1997 بازنگری شد اما همچنان توسط پلیس اجرایی می شود.

آمریکا،آلاباما-حرکت در مسیر خیابانهای یک طرف قانونیست

مشخصا تاکنون هر چه درباره قوانین راهنمایی و رانندگی مطالعه کرده ایم به ما می گویند خلاف جهت خیابانهای یک طرفه اکیدا ممنوع است .اما اگر در آلابامای آمریکا خودرویی را دیدید که خلاف جهت خیابان های یک طرفه حرکت می کند خود را کنترل نمایید و فحش و ناسزا بارش نکنید چرا که در این شهر این مسئله منع قانونی ندارد. ما پلیس راهنمایی رانندگی نیستیم اما حدس می‌زنیم رانندگی با چراغ‌های جلوی خاموش در شب هم منعی نداشته باشد. البته این یکی را امتحان نکنید.

آمریکا،کالیفرنیا-ممنوع رانندگی زنان با حوله حمام

این هم یکی دیگر از قوانین عجیب و غریب آمریکا ،مشخص نیست چرا یک نفر باید با لباس حمام پشت فرمان بنشیند که همچنین قانونی برای این موضوع تصویب شود.رانندگی زن آمریکایی در صورت انجام این کار جریمه خواهند شد.

استرالیا-رد شدن از میان گله حیوانات ممنوع

بزرگراه ها و جاده مخصوص خودروهاست اما در کشوری نظیر استرالیا به طبع داشتن طبیعت بکر امکان مواجه شدن با یک گله بزرگ از حیوانات در جاده را وجود دارد.اما رانندگان نباید تلاش کنند از بین حیوانات عبور کنند. در چنین شرایط باید خودرو را به حاشیه جانده منتقل و موتور را خاموش نمایند تا گله از جاده رد شود.تلاش برای عبور از میان گله حیوانات جریمه 141 دلاری را در پی خواهد داشت.

آلمان-ممنوعیت نشان دادن انگشت دست

همه انسانهای در هنگام عصانیت رفتارهای ناشایستی را از خود بروز می دهند .در این بین برخی از رانندگان برای عکس العمل سریع و توهین به فرد مقابل از نشان دادن انگشت دست استفاده می کنند اما در آلمان این عمل 5 نمره مفنی را در پی خواهد داشت و کافی است 3 نمره دیگر منفی دریافت شود تا گواهینامه راننده توقیف گردد.لذا قبل از عصبانی شدن در آلمان و انجام حرکات بحث برانگیز کمی تامل کنید.

آلمان/آمریکا، اوهایو-تمام شدن بنزین ممنوع

در بزرگراه های آلمان که بعضا به داشتن عدم محدودیت سرعت مشهور هستند تمام شدن بنزین جریمه دارد.جالب است اما حقیقت دارد. البته تنها آلمان نیست که چنین قانونی را تصویب کرده زیرا اوهایو نیز چنین قانونی را دارد هرچند این قانون تنها در بزرگراه اعمال نمی‌شود بلکه تمام کردن بنزین در خیابان‌ها نیز ممنوع است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟