ویژگی‌های لو رفته خاص ترین ب‌ام‌و +عکس

ب‌ام‌و که به‌تازگی پرده از روی سری 8 کابریولت برداشته، حالا به‌طور اجمالی مشخصات پرچم‌دار این خانواده یعنی مدل M8 را هم اعلام کرده است. سازندهٔ آلمانی گفته است این خودرو به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی دور بالا مجهز است که بیش از 600 اسب بخار قدرت دارد. هنوز قدرت دقیق M8 مشخص نیست اما احتمالاً این کوپهٔ اسپرت قدرتی در حدود 530 اسب بخار یا حتی بیشتر خواهد داشت زیرا شایعه شده که M8 از M5 قوی‌تر است. این در حالی است که هم‌اکنون پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی M5 قدرتی برابر با 625 اسب بخار و گشتاور معادل 750 نیوتن متر تولید می‌کند.

علاوه بر این، ب‌ام‌و تأیید کرده است که M8 به سیستم چهارچرخ محرک XDrive هم مجهز خواهد بود. هرچند ممکن است طرفداران ب‌ام‌و از این خبر خوشحال نشوند اما جای نگرانی نیست زیرا در M8 هم مانند M5 حالت دیفرانسیل عقب وجود خواهد داشت. ازآنجایی‌که این ماشین یک M واقعی است، ارتقاءهای آن به‌مراتب گسترده از مدل فعلی M850i خواهد بود. البته ب‌ام‌و فعلاً به ویژگی خاصی اشاره نکرده اما گفته است که M8 از سیستم تعلیق منحصربه‌فردی برخوردار است که ثباتی استثنایی، دقت فرمان و پویایی در پیچ‌ها را ارائه می‌کند. ب‌ام‌و همچنین تأیید کرده است که در شاسی M8 ارتقاءهایی صورت گرفته و استحکام ساختار بدنهٔ خودرو هم افزایش یافته است. حتی توزیع وزن، فاصلهٔ محوری و فاصلهٔ عرضی چرخ‌های نیز بهبود پیدا کرده است.

از طرف دیگر، مهندسان ب‌ام‌و به کاهش وزن M8 هم توجه داشته‌اند به همین دلیل، وزن خودرو نسبت به نسخه‌های معمولی کاهش یافته و مرکز ثقل آن‌هم پایین‌تر آمده است. البته مشخص نیست که به چه شیوه‌ای وزن M8 کمتر شده زیرا M850i هم از اجزاء سبک‌وزنی مثل آلومینیوم، منیزیوم و فیبر کربن برخوردار است. همچنین برای این مدل سقف فیبر کربنی هم قابل سفارش است که احتمالاً این آپشن در M8 به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. درهرحال برای اطلاع از مشخصات و ویژگی‌های کامل این ماشین همچنان باید صبر کنیم زیرا ب‌ام‌و زمان رونمایی آن‌را سال 2019 اعلام کرده است درحالی‌که بعد از آن‌هم مدل‌های M8 کابریولت و گرن کوپه معرفی خواهند شد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 434624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟