کمپانی مگنتی مارلی به رقیبش فروخته شد

یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌هایی که پس از فوت سرجیو مارکیونه بر دوش مایک مانلی قرار گرفته بود تعیین تکلیف کمپانی مگنتی مارلی بود؛ و هم‌اکنون مانلی مأموریت خود را به سرانجام رسانده و این شرکت تأمین‌کننده قطعات را به یکی از بزرگ‌ترین رقبا فروخته است.

در معامله‌ای به ارزش 6.2 میلیارد یورو، فیات-کرایسلر یکی از سودده ترین زیرمجموعه‌های خود را به شرکت کالسونیک کانسی که یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات ژاپنی می‌باشد فروخته است. شرکت جدید مگنتی مارلی CK هولدینگ نام گرفته و به عنوان هفتمین ادغام بزرگ تاریخ تأمین‌کنندگان در صنعت خودرو شناخته می‌شود.

انتظار می‌رود مگنتی مارلی CK در سال حجم معاملات 15.2 میلیارد یورویی داشته باشد و حدود 200 کارخانه و مرکز تحقیق و توسعه را در اروپا، آسیا و آمریکا به کار گیرد. مدیر کالسونیک کانسی به عنوان مدیرعامل کل مجموعه‌ی ادغام شده انجام‌وظیفه خواهد کرد و مدیرعامل مگنتی مارلی هم در آینده جایگاه مدیریتی جدیدی خواهد داشت.

مدیر کالسونیک کانسی می‌گوید:

صنعت ما در سال‌های اخیر تغییرات قابل‌توجهی داشته و در آینده دینامیک‌تر هم خواهد بود. شکل‌گیری پلتفرمی جدید بین این دو شرکت هیجان‌انگیز بوده و ما می‌خواهیم یک تأمین‌کننده‌ی رقابتی بسازیم که در دنیا هم جایگاه بسیار خوبی داشته باشد. ما با همراهی یکدیگر از خطوط تولید و اشتراکات ژئوگرافی گسترده‌ای سود خواهیم بود و مشتریان نیز از سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه‌های نیروی انسانی، فرایندها و محصولات نوآورانه‌ی جدید سود خواهند برد.

اگرچه فروش مگنتی مارلی باعث جدا شدن این شرکت از گروه فیات-کرایسلر می‌شود اما این دو شرکت کلاً قطع رابطه نخواهند کرد. فیات-کرایسلر اعلام کرده توافقنامه‌ای چندساله با مگنتی مارلی برای تأمین قطعات محصولات خود مخصوصاً در ایتالیا امضا کرده است. البته انتظار نمی‌رود این قرارداد تأمین قطعات از شرکت موپار در آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد.

مایک مانلی هم در این رابطه افزوده است:

گزینه‌های دقیق و کارآزموده‌ای برای نمایش تمامی ظرفیت‌های مگنتی مارلی در نظر گرفته شده بود و همراهی با کالسونیک کانسی یک فرصت ایده‌آل برای سرعت بخشیدن به رشد آتی مگنتی مارلی است. این شرکت جدید همچنان از مهم‌ترین شرکای تجاری فیات-کرایسلر خواهد بود و ما حتی خواهان گسترش آن در آینده هستیم. این معامله همچنین نشان‌دهنده‌ی ارزش‌های بالای مگنتی مارلی و قدم مهم بعدی در تمرکز ما روی خلق ارزش بیشتر است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟