درگ هیجان‌انگیز،  بی ام و ،پورشه  و نیسان

دست‌اندرکاران مجله اتوکار یک مقایسه‌ی کاملاً غیرعادی را در نظر گرفته‌اند. این مسابقه درگ شامل پورشه 911 توربو S (یکی از بهترین خودروهای کارخانه‌ای برای مسابقات درگ)، نسل جدید ب‌ام‌و M5 (یکی از سریع‌ترین سدان های روی زمین) و نیسان GT-R تیون شده توسط لیچ فیلد می‌باشد. این خودروها چه وجه اشتراکی با یکدیگر دارند؟ خب هر سه دارای چهار چرخ بوده و می‌توانند جلو و عقب بروند و پیشرانه‌های پرفورمنس آن‌ها قدرتی در حدود 600 اسب بخار دارد.

شاید همین وجه اشتراک آخری باشد که باعث شده شاهد صف‌آرایی آن‌ها در خط درگ باشیم. M5 قدرت 591 اسبی داشته درحالی‌که توربو S با پیشرانه‌ای 572 اسبی در میدان حاضر شده است. GT-R تیون شده قوی‌ترین خودروی این مسابقه بوده و خروجی 631 اسبی دارد. هر سه خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و از دو توربو و گیربکس‌های اتوماتیک سود می‌برند.

البته نتایج به دست آمده واقعاً سورپرایز کننده نیستند. بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین خودرو در این درگ ب‌ام‌و M5 است که به وضوح کندترین خودرو بوده اما 911 توربو S و GT-R جنگ نزدیکی دارند. فاصله‌ی بین دو خودرو در حد کم بوده و پورشه تنها در 6.3 ثانیه از سکون به سرعت 160 کیلومتر در ساعت می‌رسد که دودهم ثانیه سریع‌تر از GT-R می‌باشد. البته پورشه مسافت 800 متر را در 16.9 ثانیه طی می‌کند درحالی‌که این رکورد برای نیسان برابر با 17.1 ثانیه می‌باشد.

دو چیز بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار داد. اول اینکه M5 سنگین‌وزن تنها حدود 1 ثانیه کندتر از برنده‌ی مسابقه در تست 800 متر بود. دومین نکته هم اینکه 911 توربو S استاندارد در عین اینکه قدرت کمتری دارد اما از GT-R تیون شده سریع‌تر است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فاجعه ماهیگیران چینی در خلیج فارس ! / فرماندار جاسک فاش کرد + تصویر

زنده شدن زن مُرده پس از 7 روز! / در تهران رخ داد

تصاویری از انتشار گاز از دهانه آتشفشان دماوند! + جزییات

مردی برای تنبیه وحشتناک دخترش را به دست قصاب محله داد+ عکس

زنی را سلاخی کردند و شوهرش را دار زدند! / در مرند رخ داد

تجاوز به زن جوان در مطب پزشک زیبایی / وقتی خانم منشی همخوابی را دید پلیس خبر کرد + عکس

اعتراف هولناک شیطان صفت 41 ساله

دردسر صیغه شدن زن تحصیلکرده 32 ساله با کارمند جوان شرکت

بی حیایی دوستان شوهر با سوسن در مقابل چشمان او

خودکشی مادر امیر پس از تن فروشی های 50 تومانی!

شوهرم خیلی سرد بود و من با جواد همخوابی کردم / می خواهم توبه کنم!

وقتی وارد خانه شدم زنم با شاهرخ در برهنه در اتاق خواب بودند

مادرم با شوهرم ارتباط شوم دارد

 

کدخبر: 414249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟