لامبورگینی الکتریکی‌سازی را به توربو ترجیح داد

لامبورگینی یکی از معدود خودروسازانی است که هنوز هم به تولید پیشرانه‌های پرحجم که به‌صورت طبیعی تنفس می‌کنند تعهد نشان می‌دهد؛ اما مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی می‌گوید این رویه را نمی‌توان برای همیشه ادامه داد.

مائوریزیو رجیانی که هفته پیش و در زمان رونمایی لامبورگینی آونتادور SVJ جدید با موتور ترند مصاحبه می‌کرد تأیید کرده جانشین آونتادور همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند اما دستیاری هیبریدی خواهد داشت.

رجیانی گفته است:

جانشین آونتادور پیشرانه‌ی 12 سیلندر تنفس طبیعی خواهد داشت. ما می‌توانیم از سیستم‌های هیبریدی یا پلاگین برای ادای احترام به قوای مصرف سوخت و آلایندگی استفاده کنیم. شاید ما بوست هیبریدی برای ارائه‌ی پرفورمنسی توربو مانند داشته باشیم. زمانی که من محفظه‌ای از انرژی داشته باشم به دنبال استفاده از آن در بهترین جا خواهم بود. زمانی که نیاز خود را مرتفع کردید انرژی اضافی را می‌توانید برای پرفورمنس بکار ببرید.

مهندس ارشد سنت آگاتا در ادامه چگونگی استفاده از این کمک الکتریکی در نسل بعدی سوپرکار لامبورگینی را شرح می‌دهد. با استفاده از یک انتخاب‌گر آنیما که هم‌اکنون نیز موجود است، حالت استرادا باعث قطع ارتباط دستیار الکتریکی خواهد شد و احتمالاً این سیستم تنها در شهر بکار خواهد رفت. در حالت اسپورت از دستیار هیبریدی برای هدایت گشتاور سود برده خواهد شد و حالت کورسا نیز از سیستم هیبریدی برای کارکرد حداکثری قوای محرکه بهره خواهد گرفت.

این روش در مقایسه با کراس اوور اوروس متفاوت است. اوروس از پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند. رجیانی اضافه می‌کند:

اگر شما خواهان تحرک شاسی‌بلندی 2.2 تنی در هر سطحی اعم از شن و ماسه و گل باشید باید پیشرانه‌ای تولید کنید که گشتاور زیادی را از دور 1500 ارائه کند. تنها توربو می‌تواند این کار را انجام دهد. تصمیم استفاده از توربو در اوروس بر پایه مأموریت آن بوده است. سوپر اسپورت ها چنین مأموریتی ندارند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خشونت مامور پلیس راهور تهران در کتک زدن یک راننده! + فیلم کامل

اولین فیلم و عکس از خودسوزی فجیع صبح امروز در تهران

تعقیب راننده فراری با پای پیاده توسط پلیس در تجریش تهران + فیلم

مهسا در پیکان عروس وحید شد / او با مردان عرب سروسری داشت!

آخرین اعترافات راننده لندکروز و ضارب پلیس در شیراز + فیلم

تجاوز پسر 13 ساله به دختر 20 ساله + عکس

دختر 12 ساله قربانی اقدام شرم آور نامزد خواهرش ! + عکس

خرید و فروش شیطان زیبا در تهران + فیلم

من عروس10 روزه هستم!/ کیوان از همان شب عروسی درخواست عجیبی دارد+عکس

درخواست عجیب مرد تهرانی که اصلا بچه دار نمی شد / زن موقتم می گوید از من آبستن شده است!

اعتراف تلخ روسپی 300 هزار تومانی !

تجاوز به زینب 17 ساله در خانه مجردی شرور معروف + فیلم گفتگو با دختر

زن صیغه ای از مردی که عقیم بود، باردار شد! / مرد به دادگاه شکایت کرد

 

کدخبر: 413641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟