محصولات لاکچری وایزمن حریف رقبایش شد

وایزمن را به یاد دارید؟ این یک خودروساز آلمانی کوچک است که به تولید کوپه‌های اسپرت می‌پرداخت؛ اما درحالی‌که چند سالی است خبری از وایزمن نبوده، حالا گفته شده این شرکت احیا شده و در حال کار بر روی ساخت خودروی اسپرت جدیدی است. مدیرعامل وایزمن آقای «Roheen Berry» در این رابطه گفته است:

وایزمن آخرین سازندهٔ اصیل خودروهای اسپرت اروپایی در آلمان است و من بسیار خوشحالم که در ایجاد آیندهٔ هیجان‌انگیز این شرکت نقشی ایفا کنم.

فعلاً اطلاعات کمی در مورد محصول جدید وایزمن منتشر شده است اما معرفی این خودرو برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است. همچنین گفته شده که این خودرو برای عرضه در بازارهای جهانی بیشتری طراحی شده است که این یعنی در دو نسخهٔ فرمان چپ و فرمان راست تولید خواهد شد اما بااین‌حال معلوم نیست به ایالات‌متحده هم راه پیدا خواهد کرد یا نه.

شرکت وایزمن در سال 1988 در آلمان تأسیس شد و تولید خودروهای اسپرت با ظاهر رترو را در سال 1993 آغاز کرد. پایه و اساس طراحی همۀ محصولات این شرکت یکسان بود و خودروهای اسپرتی را در دو نسخهٔ کوپه و رودستر با پیشرانه‌های مختلفی که از ب‌ام‌و گرفته می‌شد تولید می‌کرد؛ اما وایزمن در سال 2013 ورشکست شد و پس از مذاکراتی ناموفق برای شروع دوبارهٔ تولید، نهایتاً در ماه می 2014 این شرکت به‌طور کامل تعطیل و منحل شد.

آخرین محصول وایزمن، مدلی بنام MF5 بود که به پیشرانهٔ 5 لیتری V10 ب‌ام‌و M5 نسل E60 با 550 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور مجهز شده بود. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل شده و خودرو را ظرف 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ اما فعلاً مشخص نیست که آیا خودروی جدید وایزمن بر اساس محصولات قبلی ساخته خواهد شد یا نه؛ بنابراین باید کمی بیشتر صبر کنیم تا بفهمیم محصول جدید وایزمن که دوباره متولد شده چگونه است، چه مشخصاتی دارد و در کدام کشورها عرضه می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

راز وجود اسپرم مردانه در معده دانش آموزان یک مدرسه

پیشنهاد شرم آور مرد 70 ساله و پولدار تهرانی به دختر 22 ساله سرایدار + عکس

سهیل زن دوستش را در 20 روز مال خود کرد !

حمله وحشیانه با چوب به نمازگزاران در مسجد + فیلم

سرنوشت یک جوان که عاشق دختر همسایه بود و شاهد قتل در باغ

نبش قبر نوزاد راز زایمان پنهانی زن جوان را لو داد + تصویر

تجاوز چندش آور 2 مرد شیطان صفت به یک سگ ! +عکس

دستور قاضی برای عقیم کردن مرد کثیف! / او به زن حامله هم تجاوز کرده بود + عکس

عشق پنهان دختر دانشجو برای عروس و داماد دردسر ساز شد

سرنوشت شوم برای فرنگیس که دور از چشم شوهرش با یک راننده پراید بود

ترس از عمل جراحی مرد بیمار را در تهران کشت! + عکس

همخوابی شهره با راننده پراید در کرج / شوهر بی نوا دیر راز او را فهمید + عکس

اولین عکس از جسد 11 تروریست که در اشنویه کشته شدند + اطلاعیه سپاه

 

کدخبر: 406843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟