ب‌ام‌و M2 کامپتیشن جدید یک غول حرفه ای

در روی کاغذ، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن شبیه نسخه اصلاح شده‌ی مدل استاندارد محسوب می‌شود. اگرچه محصولات پیشین M پرفورمنس باواریایی ها دارای قدرت بیشتر و برخی ریزه‌کاری‌های جزئی بودند اما M2 جدید یک دگرگونی جدی را تجربه کرده است.

بزرگ‌ترین تغییر این خودرو زیر کاپوت رخ داده است، جایی که پیشرانه 6 سیلندر توربوی خطی که ریشه‌های آن به مدل M135i بازمی‌گشت جای خود را به قلب Heart آهنین پرتوان برادر بزرگ‌تر یعنی M4 داده است.

اگرچه حجم پیشرانه در مقایسه با قبل تغییری نداشته اما پیشرانه جدید بسیار بهتر بوده و از دو توربوشارژر، سیستم اگزوز سفارشی و سیستم خنک‌کنندگی هوی دیوتی سود می‌برد. نتایج به دست آمده کاملاً درخشان بوده و قدرت M2 کامپتیشن از 365 به 404 اسب بخار و گشتاور نیز از 500 به 550 نیوتون متر رسیده است.

البته که قدرت بیشتر را نمی‌توان رها کرد بنابراین مهندسان ب‌ام‌و شاسی را نیز ارتقا داده‌اند. در آغاز باید گفت پوسته‌ی M2 استاندارد با استفاده از قطعات فیبر کربنی و آلومینیومی مستحکم‌تر شده و سیستم تعلیق عقب نیز دارای مفصل‌های قوی‌تری است. موضوع عیب اینکه کلیت کالیبراسیون سیستم تعلیق تغییری نکرده و آپشن دامپرهای تطبیق‌پذیر هم وجود ندارد.

از طرف دیگر سیستم کنترل پایداری دوباره تنظیم شده و هم‌اکنون شاهد دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی می‌باشیم. سیستم ترمز هم دارای دیسک‌های بزرگ‌تر 380 و 370 میلی‌متری در جلو و عقب بوده ولی همچون گذشته یک گیربکس 6 سرعته دستی و 7 سرعته دوکلاچه را می‌توان انتخاب کرد.

احتمالاً تنها طرفداران تیزچشم ب‌ام‌و خواهند توانست تغییرات ظاهری M2 کامپتیشن را تشخیص دهند. این خودرو دارای جلوپنجره کلیوی پهن‌تر و سپر جلوی متفاوتی است که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری برای بهبود سیستم خنک‌کنندگی را در خود جای داده است. همچنین عناصر مشکی براق زیادی در بدنه وجود داشته و رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی را نیز می‌توان به رنگ مشکی انتخاب کرد.

داخل کابین شاهد تغییرات نه چندان زیادی هستیم. واضح‌ترین تفاوت این خودرو نصب صندلی‌های جلویی است که دارای بالشتک‌های بسیار زیاد و همچنین لوگوی نورانی M2 می‌باشد. این خودرو همانند M2 استاندارد از فینیش درجه‌یک و طراحی متمرکز روی راننده سود می‌برد.

با اندک فشاری روی دکمه قرمز استارت که برای اولین بار در این خودرو دیده می‌شود پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی خطی از خواب خوش بیدار می‌شود. درگیر کردن اولین دنده با استفاده از دسته‌دنده‌ای است که فواصل حرکتی کمی داشته و با اندکی تلاش می‌توان وضعیت صحیح را پیدا کرد. حداکثر گشتاور این پیشرانه در دور 2350 حاصل می‌شود و علیرغم اینکه وزن خودرو 55 کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد است اما شتاب گیری M2 کامپتیشن با زحمت زیادی همراه نیست. به یاد داشته باشید که این خودرو بیش از آنکه عضو دیگری از خانواده باشد به عنوان جایگزین M2 ایفای نقش می‌کند.

با استفاده از گیربکس دوکلاچه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.4 ثانیه‌ای می‌رسید. این خودرو به همان اندازه که اعداد نشان می‌دهند سریع است. پرفورمنس قابل‌ارائه توسط M2 کامپتیشن واقعاً هیجان‌انگیز می‌باشد. در جایی که خودروی قبلی بهترین عملکردش را در دورهای میانی نشان می‌داد، خودروی جدید در هر دوری قوی بوده و ردلاین آن 7500 می‌باشد. به همه‌ی این موارد باید صدای جذابی را اضافه کنیم که طبیعی‌تر می‌باشد. با انتخاب حالت‌های رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس شاهد تیزی خوب پیشرانه هستیم.

با رسیدن به پیچ کافی است ترمزهای بزرگ‌تر و قوی‌تر را فشار دهید. سیستم هماهنگی با دور پیرانه نیز به طور خودکار اقدام به معکوس دادن می‌کند. حمله به پیچ‌ها نشان می‌دهد که فرمان خودرو فربه و مستقیم بوده و دماغه خودرو چسبندگی زیادی دارد. با این خودرو می‌توانید اعتمادبه‌نفس زیادی در پیچ‌ها داشته باشید.

تغییراتی که در سیستم تعلیق عقب و دیفرانسیل صورت گرفته باعث می‌شود خودرو در هنگام خروج از پیچ و زمان فشار پدال گاز برجسته‌تر باشد. البته که قدرت و گشتاور زیادی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و به همین خاطر M2 کامپتیشن به راحتی می‌توان بیش فرمانی را در زمان خاموش شدن سیستم‌های الکترونیکی نشان دهد؛ اما به یاد داشته باشید بازنگری‌های صورت گرفته در سیستم تعلیق باعث شده‌اند این خودرو کنترل بیشتری در مقایسه با قبل داشته باشد. هنوز هم ناهمواری‌های جاده می‌توانند باعث ناراحتی این ب‌ام‌و کوتاه و پهن شوند اما اکثر اوقات می‌توانید سواری خوبی را تجربه کنید.

اگر سختگیر نباشید M2 را خودرویی سرراست برای رانندگی روزمره خواهید یافت. این خودرو به اندازه آئودی RS3 ریلکس نیست و سواری سفت و صدای اگزوز پرطنینی دارد اما ب‌ام‌و در کل خودرویی آرام و توانا و همچنین جادار در حد یک کوپه‌ی دو درب جمع‌وجور می‌باشد.

نسخه کامپتیشن جدید M2 همانی است که باید باشد. استفاده از پیشرانه جدید باعث شده با یک خودروی ناب M طرف باشیم. همچنین اصلاحات اعمال شده در شاسی باعث شده خودرو کنترل بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن نه تنها کوپه‌ای سریع و هیجان‌انگیز است بلکه بهترین خودروی M نیز محسوب می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / جنگنده امریکایی هواپیمای مسافری ربوده شده را در آسمان واشنگتن زد + فیلم و عکس

این 3 زن روی شیطان را سفید کردند! / یک ماجرای تکاندهنده +عکس

مهران با دوستانش سراغ زن دوستش رفت !

هانیه نوعروس دور از چشم داماد در قرار شوم با حمید دستگیر شد

شیک ترین سکوی اعدام / اینجا بوی مرگ می دهد! + عکس

اقدام چندش آور دختر و پسر جوان در واگن اتوبوسی قطار +عکس

بازی کثیف دوستان بیوه " ستاره " او را مطلقه کرد!

14 زن و دختر تهرانی در دام پسر شیطان صفت / درخواست اعدام توسط دادستان! + عکس

در 3 اتاق این خانه زنان حامله می شوند ! + عکس

نقشه شوم برای زن جوان در حمام هتل

ارتباط جنسی فرانک با شوهرش در پارکینگ دادگاه خانواده دقایقی قبل از طلاق + عکس

ملیحه 17 ساله در خانه مجردی شهاب فهمید نیت شوم چیست؟!

فریده شوهر داشت اما با شاگرد مغازه محل دوستی زشتی کرد!

 

کدخبر: 406522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟