وداع با شکوه لامبورگینی با این اسطوره ایتالیایی

آونتادور SVJ نه تنها سریع‌ترین خودروی تولیدی در پیست مشهور نوربرگ رینگ شده بلکه به معنی پایان یک عصر مخصوص لامبورگینی بوده زیرا به نظر می‌رسد این خودرو آخرین سوپرکار 12 سیلندری است که بدون استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده تولید می‌شود.

این خبر را مائوریزیو رجیانی مدیر بخش تحقیقات و توسعه لامبورگینی داده و گفته است: “این آخرین باری است که یک پیشرانه 12 سیلندر یکه و تنها می‌تازد.” بله همین‌طور است، بار بعدی‌ای که یک لامبورگینی 12 سیلندر دیدید بدانید که کمک‌حال آن واحدی الکتریکی خواهد بود.

پیشرانه 6.5 لیتری تنفس طبیعی آونتادور SVJ حد نهایی پیشرانه 12 سیلندر این برند بوده و انتظار می‌رود قدرت 760 اسب بخاری داشته باشد. صدای نعره‌های این پیشرانه از طریق یک سیستم اگزوز با دو خروجی اگزوز به گوشمان خواهد رسید.

رجیانی اضافه می‌کند: “هدف مهندسان ما تولید خودرویی بهتر از آونتادور SV بوده؛ اما معنی بهتر بودن برای تولید بهترین است.” این یک روش بسیار دیپلماتیک برای گفتن این موضوع است که لامبورگینی با آونتادور SVJ شکستن رکورد پورشه 911 GT2 RS را هدف‌گذاری کرده بود.

مارکو مارپلی راننده مشهور مسابقه‌ای توانست با این هیولای ایتالیایی یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 6 دقیقه و 44.97 ثانیه طی کند و بدین ترتیب 2.3 ثانیه سریع‌تر از رکورددار پیشین یعنی پورشه 911 GT2 RS با رکورد 6 دقیقه و 47.3 ثانیه باشد.

قوی‌ترین نسخه لامبورگینی آونتادور دارای بدنه‌ی بازنگری شده‌ای است که از سیستم آئرودینامیکی فعال و همچنین شاسی اصلاح شده‌ای بهره می‌برد تا بدین ترتیب حداکثر داون فورس ایجاد گردد. لامبورگینی همچنین گفته که SVJ دارای نسبت وزن به قدرت 1.98 می‌باشد که کاملاً خارق‌العاده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صدور کیفرخواست برای مهرداد میناوند !

زن جوان با خوراندن نمک یکی از دوقلوهایش را کشت+ عکس

مرگ خواننده معروف به خاطر رژیم‌های غذایی نادرست + عکس

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

سنگ قبر پدر شهید در بهشت زهرا دزدیده شد! + عکس

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

تجاوزهای سریالی به 2 پسر در مکانی مقدس!+ عکس

حادثه ناگوار برای دختر چاق تهرانی که عمل زیبایی کرد!

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

پارتی شبانه در شمال تهران میهمانان عجیبی داشت!+ عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

 

کدخبر: 402740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟