خوش‌نام‌ترین خودروساز  ژاپنی بررسی شد

نیسان یکی از خوش‌نام‌ترین خودروسازان ژاپنی است که در کشور ما نیز از قدیم طرفداران خاص خود را داشته و دو نمونه از معروف‌ترین خودروهای آن در کشورمان پاترول و ماکسیما است که همچنان خریداران خاص خود را دارند؛ اما با تغییر روند صنعت خودرو و گرایش بیشتر مشتریان به سمت شاسی بلندها و کراس اوورها، نیسان نیز اقدام به عرضه این‌گونه محصولات کرده و دو نمونه از شاخص‌ترین محصولات آن به کشورمان وارد شده که یکی قشقایی و دیگری ایکس تریل است.

نیسان ایکس تریل

نیسان تاریخچه‌ای کاملاً درخشان در ساخت شاسی بلندهای خشن و سرسخت دارد. زمان معرفی پاترول به سال 1951 میلادی بازمی‌گردد. نیسان در طول این سال‌ها طیف گوناگونی از خودروهای دو دیفرانسیل را معرفی کرده که شامل نسل اول ایکس تریل نیز می‌شود. این خودرو در سال 2000 در بریتانیا معرفی شد.

دو نسل اول ایکس تریل به‌طور سورپرایز کننده‌ای در بحث آفرود توانا بودند و با قیمتی جذاب یک پکیج خانوادگی قابل‌اعتماد را حتی با وجود اینکه طراحی ظاهری دلپذیری نداشتند ارائه می‌کردند.

اما نسل سوم این خودرو که در سال 2013 معرفی شد طراحی به‌روزتری داشت. این شاسی‌بلند ظریف‌تر و شیک‌تر دارای تجهیزات پیشرفته‌ای است که آپشن هفت‌نفره را نیز داشته و به همین دلیل است که دومین نسل قشقایی 2 پلاس عرضه نشد. خب با این تفاسیر بد نیست نگاهی به سومین نسل ایکس تریل بیندازیم.

نیسان ایکس تریل

سومین نسل نیسان ایکس تریل که از سال 2013 تاکنون در بازار Store حضور دارد یک خودروی هوشمند و مجهز بوده و به‌صورت سفارشی می‌توان آن را به‌صورت هفت‌نفره خریداری کرد.

تاریخچه

سومین نسل ایکس تریل در جولای سال 2014 و با کد T32 عرضه شد. نسل‌های قبلی این خودرو نیز با کدهای T30 و T31 شناخته می‌شدند. تنها یک پیشرانه 1.6 لیتری dCi دیزلی در دسترس بوده و سیستم چهار چرخ محرک نیمه‌وقت برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. ایکس تریل با گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا CVT اتوماتیک عرضه شده است.

Nissan X-Trail 2014

در ژانویه سال 2016 یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری توربوی DIG-T ارائه شد که تنها مدل‌های دیفرانسیل جلوی دستی از آن بهره‌مند بودند. در ژانویه سال بعد نیز پیشرانه دیزلی 2 لیتری 175 اسبی عرضه شد. این پیشرانه در مدل‌های چهار چرخ محرک و گیربکس دستی یا نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک همراه با گیربکس CVT موجود بود. البته ایکس تریل 2018 فیس لیفت که در بازار ایران عرضه شده از پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی با قدرت 171 اسب بخار سود می‌برد.

نیسان ایکس تریل در سال 2017 فیس لیفت شد و نمای جلوی تغییر یافته، آرامش و رفاه بیشتر و کابین باکیفیت‌تر به همراه چراغ‌های عقب LED از شاخصه‌های آن بودند. همچنین رینگ‌های جدید به همراه رادیوی DAB به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها بکار رفتند. شایان ذکر است ایکس تریل فیس لیفت از تجهیزات ایمنی سفارشی و استاندارد جدیدی نیز سود می‌برد.

فیس لیفت نیسان ایکس تریل

مدل‌های 1.6 لیتری بنزینی کمی احساس کند بودن داشته و از طرف دیگر هم مدل‌های دیزلی 1.6 لیتری dCi پر سر و صدا بوده و از نظر گشتاور کمبود دارند بنابراین مدل 2 لیتری dCi بهترین گزینه است مخصوصاً اگر موارد یدک کشی بیشتری داشته باشید. البته باید هزینه بیشتر این پیشرانه را نیز در نظر بگیرید.

مدل پایه‌ی این شاسی‌بلند دارای رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، دستیار شروع به حرکت در سربالایی، شیشه‌های برقی، لاستیک زاپاس، آینه‌های جانبی برقی و گرم شونده و… می‌باشد.

در تریم فول تر Acenta شاهد شیشه‌های تیره، آینه‌های برقی تاشونده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، حسگرهای پارک جلو و عقب و سانروف الکتریکی خواهید بود.

نیسان ایکس تریل

در مدل n-tec رینگ‌های 19 اینچی، درب پشتی برقی، رادیوی DAB، دوربین پارک، AEB و تجهیزات ایمنی استاندارد متنوعی بکار رفته است. نهایتاً به نسخه پرچم‌دار تکنا می‌رسیم که از چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های چرمی گرم شونده، هشدار نقاط کور و پارک خودکار برخوردار است.

جایگزین‌های نیسان ایکس تریل نسل سوم

دو نمونه از بااستعدادترین شاسی بلندهای هفت‌نفره‌ای که رقیب این خودرو بوده و اتفاقاً در کشور ما نیز طرفداران فراوانی دارند هیوندای سانتافه و کیا سورنتو هستند. این دو پسرعموی کره‌ای بزرگ‌تر بوده و از گارانتی طولانی‌تر و تجهیزات بیشتر با قیمتی جذاب سود می‌برند. هر دو خودرو قابل‌اعتماد نیز هستند. دیگر گزینه‌ی قابل‌تأمل در این بخش میتسوبیشی اوت لندر است که معمولاً به‌صورت پلاگین هیبریدی خریداری می‌شود.

گزینه دیگر که کامل لوکس‌تر و گران‌تر است فولکس‌واگن تیگوان می‌باشد که در کشورمان نیز غوغایی به پا کرده و با قیمت حدود 620 میلیون تومان فروخته می‌شود! مدل‌های لوکس‌تر و گران‌تری همچون آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3 تنها به‌صورت پنج‌نفره عرضه می‌شوند.

نکاتی که باید در زمان خرید مدنظر داشت

آرامش و راحتی

در سرعت‌های بالا احتمال وجود لرزش‌هایی در بدنه وجود دارد حتی اگر لاستیک‌ها کامل بالانس شده باشند.

سیستم استارت/استاپ

اگر سیستم استارت/استاپ به‌صورت صحیح کار نمی‌کند احتمالاً از موعد سرویس‌ها گذشته یا اینکه خودرو نیازمند باتری جدیدی است.

سانروف

زمانی که خودرو در زمین‌های خشن و پر از دست‌انداز رانده شود مکانیسم سانروف می‌تواند سر و صدا کند. نمایندگی‌ها می‌توانند از مشکل را رفع نمایند.

قفل‌ها

احتمال از کار افتادن سلنوئید قفل مرکزی وجود داشته و بنابراین درب‌ها باز و بسته نمی‌شوند بنابراین این موضوع را حتماً بررسی کنید.

کابین

کابین این خودرو در مقایسه با نسل قبلی کاربرد کمتری داشته اما لوکس‌تر بوده و طراحی مدرن آن با فضای زیاد سرنشینان ترکیب شده است. البته به یاد داشته باشید که صندلی‌های ردیف سوم ایکس تریل تنها برای کودکان طراحی شده است. اگرچه نسخه هفت‌نفره هم ارزش خرید دارد اما اگر نسخه پنج‌نفره را انتخاب کنید حجم محفظه بار از 445 به 550 لیتر افزایش می‌یابد. اگر بتوانید نسخه‌ای با سقف شیشه‌ای را انتخاب کنید زیرا واقعاً روشنایی کابین را افزایش می‌دهد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات دستگیری شهرام جزایری در میان بار عدس در مرز +عکس

بلایی که بر سر نوعروس 16 ساله در خانه مجردی آمد / او با پسرهای غریبه قرار مرار می گذاشت!

3 روز مانده به پایان خدمت سربازی راز شومی از زنم فهمیدم! +فیلم گفتگو

گردانندگان باند «مگس»‌ مشهد را به هم ریخته بودند + عکس رییس باند

از نگاه مردها به اندام زنم زجر می کشم / نسرین با لباس و آرایش زننده بیرون می رود!

این پسر دست فرمان قشنگه باند زورگیران تهران بود + فیلم گفتگو

این زندانی حبس ابدی را می شناسید؟/ او در خیابان های تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

3جوان نصفه زن و نصفه مرد بعد از پارتی شبانه فاجعه مرگبار آفریدند !+تصاویر

مرد طلافروش وقتی زندانی شد زنش تنهایش گذاشت!

2 دکتر بیمارستان مقصران مرگ نوزاد شناخته شدند!

پشت پرده اسیدپاشی گنده لات های یک محله در جنوب تهران

شباهت سرنوشت این قاتل با وحید مرادی ! /مرگ عجیب قاتل معروف در زندان+ عکس

ناگفته هایی از 10 هزار دلار جامانده در شلوار کردی یک معلم! + گفتگو

جمشید به خواهر زنش نظر داشت! / او نزد سیما کتمان نکرد!

 

 

کدخبر: 402102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟