رازهای تجاری خودروسازان بزرگ جهانی لو رفت!

صدها هزار سند مهم خودروسازان بزرگی همچون تویوتا، فورد، فیات-کرایسلر، جنرال موتورز، تسلا و فولکس‌واگن در دسترس عموم قرار گرفته است.

این افشای داده‌ی بزرگ توسط گروه پژوهشگر امنیتی UpGuard Cyber Risk کشف شده است. بیش از 100 کمپانی با کمپانی کوچک کانادایی Level One Robotics که در بحث سرویس‌های اتوماسیون صنعتی مشغول است بده بستان داشته‌اند.

نیویورک‌تایمز گزارش داده که محققان امنیتی فهمیده‌اند هیچ محدودیتی روی سرور rsync در پروتکل انتقال فایل عادی وجود ندارد. این سرور معمولاً برای بک‌آپ گیری از داده‌های زیاد به کار می‌رود.

در میان این اسناد تجاری به بیرون درز کرده می‌توان طرح‌ها و برنامه‌های تأسیسات و صنعتی، قراردادها و فاکتورهایی را دید. همچنین جزئیات شخصی کارکنان رده‌بالای شرکت‌ها از جمله اسکن گواهینامه‌های رانندگی و پاسپورت‌ها نیز در میان این اسناد دیده می‌شوند. در کل حداقل 157 گیگابایت و حدود 47 هزار فایل حساس که می‌تواند توسط هر فردی که به این سرور دسترسی دارد دانلود شود به بیرون درز کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که آیا فردی خارج از شرکت UpGuard Cyber Risk به این داده‌ها دسترسی پیدا کرده است یا خیر. با این وجود شرکت کانادایی یاد شده تمامی اطلاعات را به محض اطلاع از نشت اسناد به بیرون به‌صورت آفلاین درآورده است.

مدیر اجرایی شرکت کانادایی Level One می‌گوید:

شرکت ما این موضوع را بسیار جدی تلقی کرده و در حال تماس با بخش‌های مربوطه به منظور بررسی و تحقیق کامل است. به منظور پیشگیری از تداخل بررسی‌ها ما در این لحظه اطلاعات بیشتری را اعلام نخواهیم کرد.

خودروسازانی که تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته‌اند از اظهارنظر درباره موضوع خودداری کردند.

 

کدخبر: 400286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟