دوکاتی در اندیشه ساخت موتورسیکلت!

اوایل سال جاری دوکاتی اولین قدم‌های پروژه “نقشه راه ایمنی 2025” را که شامل استفاده از برخی تکنولوژی‌های ایمنی جدید در موتورسیکلت‌هایش می‌باشد را اعلام کرد. پیش از این شاهد نصب ABS و سیستم راداری جلو و عقب در محصولات دوکاتی بوده‌ایم. قدم بعدی در این پروژه ارتباط وسیله به وسیله می‌باشد.

شرکت‌های معدودی در حال کار به منظور ایمن‌تر کردن جاده‌ها برای موتورسیکلت‌ها می‌باشند. از تست موتورسیکلت خودران ب ام و گرفته تا کمک به بهبود تکنولوژی بدون راننده در آینده و همچنین توسعه دوربین 360 درجه برای موتورسیکلت‌ها، تعهد واضحی برای کاهش میزان مرگ‌ومیر رانندگان موتورسیکلت‌ها دیده می‌شود. دوکاتی نیز در آوریل سال جاری برنامه‌ی خود برای کار روی سیستم تشخیص مبتنی بر لیزر در موتورسیکلت‌هایش را اعلام کرد. هم‌اکنون می‌دانیم که فاز بعدی چیست: C-2VX.

دوکاتی در حال توسعه سیستم ارتباطی وسیله نقلیه به وسیله نقلیه است. نه ما درباره نام جذاب سیستم واکی تاکی صحبت نمی‌کنیم بلکه به گفت‌وگوی خودروها و موتورسیکلت‌ها اشاره می‌کنیم. زبان مورد استفاده برای این گفت‌وگو از نوع داده بوده و از چیپ‌ست کوالکام 9150 C-V2X استفاده می‌شود. این سیستم در وسایل نقلیه نصب شده و اطلاعات را با دیگران به اشتراک می‌گذارد بنابراین دو وسیله نقلیه که در حال حرکت در مسیری هستند که در آن تصادفی رخ داده می‌توانند راننده‌ای را که از خطر آگاه نیست هوشیار کنند.

New Ducati Multistrada 1200

دوکاتی قبلاً تست‌های مربوطه را با همکاری آئودی آغاز کرده است. یک دستگاه دوکاتی مولتی استرادا 1200 اندورو و آئودی Q7 و A4 قبلاً در تقاطع‌های واقعی با یکدیگر برهم‌کنش داشته و موقعیتی واقعی را شبیه‌سازی کرده‌اند. انتظار می‌رود پروژه دوکاتی در نهایت به ارتباط همه‌چیز با یکدیگر از قبل وسایل نقلیه، جاده، زیرساخت‌ها، علائم جاده و… کمک کند.

برنامه تست دوکاتی و آئودی بخشی از پروژه ارتباط وسیله نقلیه به همه‌چیز است که در حال حاضر دربردارنده آئودی، دوکاتی، اریکسون، سوارکو، دانشگاه فنی کایزرسلاترن و کوالکام می‌باشد.

Ducati Multistrada 1200d

بنا به گفته یکی از مدیران ارشد دوکاتی این موضوع نشان دهنده استفاده از تکنولوژی‌های مدرن به منظور بهبود قابل‌توجه ایمنی رانندگان موتورسیکلت می‌باشد.

 

کدخبر: 400283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟