تاثیر منفی تهدیدهای ترامپ بر تولید تویوتا!

اگر دونالدترامپ تهدیدهای خود در رابطه با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی را عملی کند شاید تویوتا واردات برخی محصولات خود به ایالات متحده را متوقف نماید.

Toyota Badge

بنا به گفته‌های مدیر اجرایی تویوتای آمریکای شمالی، این خودروساز ژاپنی در حال تحلیل و بررسی چگونگی تأثیر تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ روی تک‌تک محصولات خود است.

جیم لنتز دراین‌باره گفته است:

اگر تعرفه واردات خودرو به 25 درصد برسد ما راهکارهای احتمالی و ممکن را بررسی خواهیم کرد. در برخی موارد شاید قیمت محصولات را افزایش دهیم. در برخی موارد دیگر هم شاید واردات را متوقف کرده و خب به این ترتیب مصرف‌کنندگان گزینه‌های خرید کمتری خواهند داشت.

اگرچه تویوتا در حال تأسیس یازدهمین کارخانه خود در آمریکا است اما هنوز هم خودروهای زیادی را به آمریکا وارد می‌کند. در واقع بیش از نیمی از 2.7 میلیون خودرویی که تویوتا سال پیش در آمریکا فروخته به این کشور وارد شده بودند.

محبوب‌ترین محصول تویوتا یعنی شاسی‌بلند راو 4 نیز از چین و کانادا وارد کشور آمریکا می‌شود. همچنین 95 درصد لکسس RX های فروخته شده در آمریکا از طریق کانادا تأمین می‌شوند.

البته طیف وسیعی از محصولات تویوتا نیز با تیراژ بالا در آمریکا ساخته و به فروش می‌رسند. مهم‌ترین این خودروها تویوتا کمری است که سال 2017 فروش 387 هزار دستگاهی داشته و 90 درصد از این تعداد خودروها در کنتاکی ساخته شده است.

با این وجود تعرفه‌های احتمالی آینده اهمیتی حیاتی برای تویوتا داشته و لنتز اذعان می‌کند این خودروساز شاید مجبور به تولید محصولات بیشتر در آمریکا شود.

او می‌گوید:

آیا سیاست می‌تواند در این موضوع نقشی داشته باشد؟ آیا ما حتی با دانستن اینکه برخی خودروها هزینه ساخت کمتری در کشورهای دیگر دارند آن‌ها را در آمریکا بسازیم؟ این موضوع می‌تواند اتفاق بیفتد اما نمی‌خواهیم خیلی به آن فکر کنیم.

 

کدخبر: 400278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟