نسل جدید سدان پرچم‌دار آئودی A8  معرفی شد

نسل جدید سدان پرچم‌دار آئودی A8 حدود یک سال پیش در اروپا معرفی شد و اندکی بعد هم جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این خودرو در آلمان منتشر شد اما هم‌اکنون قیمت و مشخصات A8 در آمریکا نیز اعلام شده است. ارباب حلقه‌ها بی سر و صدا پیکربندی آنلاین این خودرو را منتشر کرده و هم‌اکنون می‌دانیم قیمت پایه این سدان پیشرفته برابر با 83800 دلار است که به آن باید 995 دلار هزینه‌های جانبی را نیز اضافه نمود.

با این پول شما به سدانی دست پیدا می‌کنید که از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری هیبرید ملایم توربو با قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر سود می‌برد. پیشرانه یاد شده شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.6 ثانیه‌ای و سقف سرعت 210 کیلومتر در ساعتی ایجاد می‌کند. آئودی سیستم تعلیق بادی تطبیقی پذیر را به همراه سیستم صوتی بنگ اند اولفسن، چراغ‌های جلوی تمام LED، سیستم ناوبری MMI با کاکپیت مجازی و رینگ‌های 19 اینچی را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند.

آئودی A8 در مقایسه با نسخه پایه ب ام و سری 7 (قیمت 84645 دلار) کمی گران‌تر بوده اما ارزان‌تر از مرسدس S کلاس با قیمت پایه 90895 دلاری می‌باشد.

اما چه کسی یک سدان لوکس فول سایز را در حالت پایه می‌خرد؟! 10 رنگ بدنه را می‌توان انتخاب کرد و البته برای رینگ‌ها نیز 2 طرح وجود دارد. همچنین پکیج نورپردازی این خودرو که شامل چراغ‌های جلوی ماتریکس LED و چراغ‌های عقب OLED می‌باشد بهای 3400 دلاری دارد.

آئودی A8 با طیف وسیعی از آپشن ها عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پکیج صندلی‌های عقب اجرایی 7550 دلاری، کنسول مرکزی کاملاً چرمی، میزهای تاشونده، استراحت گاه پا و حتی چراغ‌های مطالعه ماتریکس LED اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای صندلی ریلکس جانبی در عقب است که باعث ماساژ Massage کامل پا خواهد شد.

انواع گوناگون چرم‌ها و عناصر تزئینی در دسترس خریداران می‌باشد. سیستم فرمان پذیری چهار چرخ با قیمت 1950 دلار، دید در شب با بهای 2300 دلار، پکیج آب‌وهوای سرد 800 دلاری و پکیج اجرایی 4150 دلاری دربردارنده طیف وسیعی از امکانات هستند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از دوربین دید از بالا، هدآپ دیسپلی، صندلی‌های تهویه دار و ماساژور دار و شیشه دوجداره آکوستیک برای ایجاد حداکثر رفاه و سکوت در کابین.

با بررسی بیشتر پیکربندی آنلاین این سدان لوکس آلمانی می‌توانیم به نسخه قوی‌تر 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو برسیم که قدرت 460 اسب بخاری دارد. نسل جدید A8 آخرین محصول آئودی است که با پیشرانه 12 سیلندر عرضه شده اما متأسفانه این نسخه در آمریکا عرضه نمی‌شود. آئودی همچنین برنامه‌هایی برای معرفی مدل پلاگین هیبریدی A8 E-Tron دارد و انتظار می‌رود این خودرو در نسخه طویل‌تر و از ابتدای سال آینده وارد بازار Store شود.

 

کدخبر: 400039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟