لامبورگینی اوراکان و آونتادور رکورد تولید زدند

لامبورگینی رکوردهای مهمی را برای تولید محصولات خود ثبت کرده است. آونتادور مرز تولید 8 هزار دستگاهی را رد کرده و هشت هزارمین نمونه تولیدی از این سوپرکار محبوب مدل آونتادور S رودستر با رنگ بدنه خاکستری بوده که به ژاپن حمل خواهد شد تا به دست مشتری خوش‌شانس و پولدارش برسد. این کمپانی ایتالیایی همچنین یازده هزارمین دستگاه از اوراکان را ساخته که این مدل ویژه رنگ بدنه آبی را داشته و در همان وطن خود یعنی ایتالیا باقی خواهد ماند.

با تردد 8 هزار آونتادور در جاده‌ها، تولید این خودرو در مقایسه با پدر خود یعنی مورسیه لگو حدود دو برابر شده است. تولید مورسیه لگو در 11 می 2010 و پس از تولید 4099 دستگاه از این خودرو متوقف شده است.

اما اوضاع درباره اوراکان فرق کرده و این خودرو هنوز نتوانسته به میزان تولید گالاردو برسد. ایتالیایی‌ها تا زمان اتمام تولید گالاردو در نوامبر سال 2013 تعداد 14022 دستگاه از این خودرو را مونتاژ کرده بودند. در آن زمان گالاردوها حدود نیمی از تولیدات لامبورگینی از زمان شروع به کار کارخانه در سال 1963 را تشکیل می‌دادند.

لامبورگینی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و در نیمه اول سال 2018 فروش 2327 دستگاهی داشته که حاکی از رشد 11 درصدی در مقایسه با سال قبل است. از میان این خودروها تعداد 1604 دستگاه از نوع اوراکان بوده و 673 دستگاه نیز از نوع آونتادور بوده‌اند. 50 دستگاه باقی مانده نیز از نوع شاسی‌بلند جدید اوروس هستند.

سوپرکارهای جدید لامبورگینی نیز در راه هستند. این خودروساز تأیید کرده جانشین آونتادور در حالت توسعه قرار دارد. جزئیات زیادی دراین‌باره منتشر نشده اما قطعاً جانشین آونتادور از پیشرانه 12 سیلندر هیبریدی سود خواهد برد. لامبورگینی پیش از تولید این خودرو اقدام به معرفی نسخه SVJ خواهد کرد.

به نظر می‌رسد اوراکان هنوز تا پایان خط راه زیادی را پیش رو داشته اما لامبورگینی قبلاً ایده‌هایی درباره جانشین این خودرو داشته است. جانشین اوراکان کماکان به پیشرانه 10 سیلندر وفادار خواهد بود اما احتمال استفاده از سیستمی هیبریدی وجود دارد. ایتالیایی‌ها می‌توانند نسخه‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک این خودرو را عرضه کنند زیرا ترکیب هر دو سیستم در یک خودرو همانند نسل جدید ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای ام جی E63 S باعث افزایش وزن یک سوپرکار می‌شود.

 

کدخبر: 399619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟