جدال سخت میان ژرمن ها!

اگر به دنبال خرید یک سدان اسپورت میان سایز آلمانی باشید هم‌اکنون در بهترین زمان ممکن قرار دارید. نسل جدید ب‌ام‌و M5، مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S و پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid سه‌گانه‌ی ژرمنی دنیای خودرو هستند که همگی فوق‌العاده عمل می‌کنند. البته نباید چهارمین ستون این کلاس یعنی جدیدترین نسل آئودی RS7 را نیز از یاد برد.

جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط اتوکار نشان می‌دهد که سه خودروی اول یاد شده در یک مسابقه درگ و مسابقه‌های دیگر قرار گرفته‌اند تا توانایی‌های خط مستقیم خود را اثبات نمایند.

در روی کاغذ این پانامرا توربو S E-Hybrid است که پیروز مشخصات فنی لقب می‌گیرد. قوای محرکه هیبریدی 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی پانامرا قدرت 680 اسب بخاری و گشتاور 849 نیوتون متری داشته و قدرت خود را از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در مقایسه باید گفت E63 S از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو با خروجی 603 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون متر سود می‌برد. این خودرو به یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مجهز است.

نهایتاً به ب‌ام‌و M5 استاندارد می‌رسیم که کمترین قدرت را داشته و پیشرانه آن خروجی 600 اسبی و گشتاور 750 نیوتون متری دارد. این خودرو نیز به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز است. ذکر این نکته مهم است که مدل M5 کامپتیشن که در ویدئو غایب است قدرت 617 اسب بخاری را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

بدون معرفی برنده کلی، دیدن اینکه قدرت و گشتاور بیشتر پانامرا باعث می‌شود این خودرو در خط مستقیم نسبت به دو رقیب دیگر برتری داشته باشد خیلی جای تعجب ندارد. پورشه تنها در عرض 3.12 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که این رکوردها برای مرسدس و ب‌ام‌و به ترتیب برابر با 3.36 و 3.48 ثانیه می‌باشد.

وضعیت در مسابقه مسافت 400 متر نیز مشابه است. پورشه در زمان 11.3 ثانیه و با سرعت 201 کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور می‌کند. مرسدس زمان 11.46 ثانیه‌ای و سرعت 204 کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده و نهایتاً به ب‌ام‌و M5 می‌رسیم که زمان 11.58 ثانیه‌ای و سرعت 202 کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد.

ما دیگر نتایج به دست آمده از این مسابقه را لو نمی‌دهیم اما هر سه خودرو با حدود نیم ثانیه اختلاف نسبت به یکدیگر از خط پایان عبور می‌کنند.

 

کدخبر: 399618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟