رکورد عجیب فروش لامبورگینی در سال 2018 ثبت شد!

اوضاع کاملاً بر وفق مراد لامبورگینی بوده و این خودروساز در شش‌ماهه اول سال جاری فروش بیشتر از کل سال 2013 را ثبت کرده است.

این خودروساز ایتالیایی می‌گوید از ماه ژانویه تا ژوئن سال 2018 تعداد 2327 دستگاه خودرو را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل داده است.

11 درصد افزایش فروش لامبورگینی اکثراً به خاطر مدل اوراکان بوده که در طی این مدت به خانه 1604 نفر راه یافته که 204 دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

در همین بازه زمانی آونتادور نیز فروش 673 دستگاهی داشته است. لامبورگینی می‌گوید فروش سوپرکار پرچم‌دارش به همان میزان فروش شش‌ماهه اول سال 2017 بوده است.

البته تحویل شاسی‌بلند اوروس هنوز شروع نشده زیرا از اواخر ماه جاری این روند کلید خواهد خورد بنابراین با استقبال زیاد از این سوپر شاسی‌بلند احتمالاً لامبورگینی پیش از پایان سال 2018 از مرز فروش 6 هزار دستگاه رد خواهد شد و به رکورد جدیدی در این زمینه دست خواهد یافت.

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

مدیر این برند آقای استفانو دومنیکالی می‌گوید:

پس از رسیدن به حجم معاملات 1 میلیارد یورویی در سال 2017 که برای اولین بار اتفاق افتاد و همچنین با شروع تحویل شاسی‌بلند اوروس به مشتریان، هم‌اکنون مرحله جدیدی شروع شده است. البته این میزان فروش هرگز روی انحصاری بودن محصولات ما تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

جدای از اوروس، لامبورگینی محصول دیگری را نیز تولید خواهد کرد که آونتادور SVJ نام دارد. این نسخه متمرکز روی پیست آونتادور دارای ویژگی‌های آئرودینامیکی به‌روز شده و برخی تغییرات دیگر در زیر پوست خودرو خواهد بود و احتمالاً قدرت آن از 740 به 780 یا 790 اسب بخار خواهد رسید.

همچنین آونتادور SVJ رکورد خودروهای تولیدی در پیست نوربرگ رینگ را نیز خواهد زد و شایعاتی درباره ثبت زمان 6 دقیقه و 45 ثانیه‌ای به گوش رسیده که 5 ثانیه سریع‌تر از مدل SV است. البته ایتالیایی‌ها این خبر را هنوز تأیید نکرده‌اند.

 

کدخبر: 398265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟