همکاری جدید بی ام و با غول بزرگ چینی!

ب‌ام‌و تأیید کرد به پروژه آپولو که توسط غول چینی بایدو توسعه یافته پیوسته است. این پلتفرم رانندگی خودران منبع باز جدیدترین پروژه کلید خورده توسط چینی‌ها به شمار می‌رود.دو کمپانی یاد شده پیش‌نویس توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن روی توسعه خودروهای خودران در چین تمرکز خواهد داشت.

بایدو در جولای سال 2017 پروژه آپولو را معرفی کرده و از آن زمان تاکنون 118 شریک جهانی به این برنامه پیوسته‌اند. آپولو پلتفرم منبع بازی است که راه‌حل‌های وسیع، امن و قابل‌اعتمادی را تهیه کرده و تمامی ویژگی‌های عمده و مهم خودروهای خودران را پشتیبانی می‌کند.

موضوع جالب اینکه بایدو و ب‌ام‌و چندین سال قبل روی خودروهای خودران کار می‌کردند. ب‌ام‌و در سال 2016 همکاری با بایدو را به خاطر سرعت توسعه و ایده‌های متفاوت دو شرکت خاتمه داد. مدیر اجرایی ب‌ام‌و در چین این را گفته بود.مشخص نیست که چه چیزی باعث شده این دو کمپانی بار دیگر باهم همکاری کنند.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره ب‌ام‌و در بیانیه‌ای گفته که همکاری با بایدو به توسعه پرسرعت تکنولوژی خودران در کشور چین کمک خواهد کرد.

در این بیانیه گفته شده است:

روابط قوی بین پیشروهای خودرویی و تکنولوژی کلید موفقیت ما در ماراتن سواری خودران است. ما در حال توسعه پایدار تکنولوژی به منظور غلبه بر عدم هماهنگی جهانی در بحث قانون‌گذاری و چارچوب کاری چنین تکنولوژی‌هایی هستیم.

در ادامه آمده است:

با همکاری مشترک بایدو و گروه ب‌ام‌و ما می‌توانیم به‌طور قابل‌توجهی توسعه پیش‌نیازها برای رانندگی خودران را سرعت بخشیده و در آینده بسیار نزدیک آن را به واقعیت تبدیل کنیم.شایان ذکر است بایدو و ب‌ام‌و به‌طور مشترک روی خودروهای ارتباطی نیز کار می‌کنند.

 

کدخبر: 397997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟