هوندا سیویک تایپ R رکورد زد

اول مگنی کورس سپس اسپا و حالا سیلورستون! هوندا سیویک تایپ R پس از ثبت رکوردهای جدید برای طی یک دور پیست‌های مگنی کورس و اسپا توانسته در سیلورستون که خانه‌ی گرندپری بریتانیا می‌باشد رکوردشکنی نماید.

مات نیل که سه بار قهرمان مسابقات تورینگ شده این هاچبک داغ را رانده و یک دور پیست را تنها در 2 دقیقه و 31.32 ثانیه طی کرده و رکورد قبلی سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی سیلورستون را شکسته است. این رکورد در سال 2016 و توسط نسل قبلی همین خودرو ثبت شده بود.

نیل درباره سیویک تایپ R می‌گوید:

جایی که من مزیت واقعی تایپ R را یافتم در زمان عبور پرسرعت از پیچ‌ها بود جایی که پایداری خودرو ترکیبی از آئرودینامیک و سیستم تعلیق پیشرفته‌ی جدید نشان می‌دهد. شما در پیچ‌های تند می‌توانید با سرعت بالا وارد پیچ شده و با اعتمادبه‌نفس فوق‌العاده‌ای این کار را انجام دهید.

سیلورستون سومین پیستی است که هوندا چالش رکوردشکنی 2018 خود را در آن ادامه داده است. این برند با سیویک تایپ R خود در سه پیست یاد شده توانسته رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو را ارتقا دهد. البته رکورد مهم‌تر این خودرو سال پیش به دست آمد جایی که تایپ R توانست یک دور پیست مشهور نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 43.8 ثانیه طی کند و بهترین هاچبک های فولکس‌واگن، سئات و رنو را پشت سر بگذارد.

هوندا در ماه‌های آینده به پیست‌های استرویل و هونگارورینگ نیز سر خواهد زد و البته پشت فرمان این خودرو رانندگان مشهوری همچون تیاگو مونتیرو و جنسن باتن خواهند نشست.

نیل در خاتمه می‌گوید:

این تنها موضوعی نیست که باعث می‌شود این تایپ R بهترین کلاس خود باشد. نسل جدید سیویک تایپ R از پلتفرم کاملاً جدید سود می‌برد و هوندا همه‌چیز از پایداری و هندلینگ گرفته تا سیستم تعلیق، آئرودینامیک، مرکز ثقل و… را ارتقا داده است تا بدین ترتیب این خودرو کم ارتفاع‌تر، پهن‌تر و طویل‌تر باشد. بازخوردی که راننده از فرمان به دست می‌آورد چندین قدم بهتر از نسل پیشین می‌باشد.

 

کدخبر: 394812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟