جذاب ترین نسل جدید بی ام و رونمایی شد

هفته پیش ب‌ام‌و پرده‌ها را کنار زد و نسل جدید شاسی‌بلند X5 را معرفی نمود. اندکی پس از این اتفاق رندری از X5 M جدید منتشر شد و هم‌اکنون نیز می‌توانیم تصویری دیجیتالی و ذهنی از نسل آینده برادر کوپه این شاسی‌بلند یعنی X6 را به تماشا بنشینیم.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید نمای جلوی این خودرو مشابه چهارمین نسل X5 می‌باشد. البته با کلیک کردن روی تصویر دوم به زودی متوجه خط سقف شیب‌دار از پشت ستون‌های B می‌شوید و البته در ادامه با ظاهر آشنای درب پشتی و چراغ‌ها روبرو خواهید شد.

با توجه به اینکه نسل فعلی ب‌ام‌و X6 خودرویی 4 ساله است بنابراین احتمالاً نسل جدید آن دو سال آینده پدیدار خواهد شد. این خودرو بر پایه همان پلتفرم CLAR بکار رفته در X5 جدید ساخته خواهد شد و بدین ترتیب از نظر ابعاد کمی بزرگ‌تر خواهد شد اما به لطف مهندسی پیشرفته ژرمن‌ها وزن کمتری خواهد داشت.

اکثر پیشرانه‌های این خودرو با X5 2019 مشترک خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربویی اشاره کرد که نیروبخش مدل M خواهد بود. این پیشرانه قدرت حدود 600 اسبی داشته و باعث خواهد شد X6 M جدید چند دهم ثانیه‌ای سریع‌تر باشد.

نسل سوم ب‌ام‌و X5 حدود 5 سال در خط تولید بود و اگر این شرکت تصمیم بگیرد همین کار را با X6 بکند بنابراین سومین نسل این شاسی‌بلند کوپه سال آینده پدیدار خواهد شد. زمانی که X6 جدید وارد بازار Store شود نه تنها مرسدس بنز GLE کوپه و رنجروور اسپورت را پیش رو خواهد داشت بلکه به مصاف آئودی Q8 کاملاً جدید نیز خواهد رفت.

 

کدخبر: 389055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟