در سر این خودروساز بریتانیایی چه می گذرد؟/تجهیز جگوار لندروور به تکنولوژی آفرود

جگوار لندروور به دنبال وارد کردن تکنولوژی خودران به بحث آفرود می‌باشد. نام این پروژه “کورتکس” بوده و این شرکت بودجه‌ای 4.9 میلیون دلاری برای آن در نظر گرفته است.

این خودروساز بریتانیایی از تکنیک 5 بعدی جدیدی که داده‌های صدا، ویدئو، رادار، تشخیص نور و فاصله را با خودرو ترکیب می‌کنند استفاده خواهد کرد. تمامی اطلاعات به دست آمده در سریع‌ترین زمان پردازش شده و به خودرو اجازه خواهند داد تا به‌طور کاملاً رضایت بخشی رفتار کند.

مدیر تحقیقات خودروهای ارتباطی و خودران جگوار لندروور درباره این تکنولوژی می‌گوید:

توسعه خودروهای خودرانی که دارای همان قابلیت‌ها و عملکردهای مورد انتظار مشتریان از محصولات جگوار و لندروور باشند کاملاً مهم است.

کریس هولمز در ادامه بیان می‌کند:

سیستم خودران در صنعت خودرو به یک ضرورت تبدیل می‌شود و ما هم مطمئن هستیم که تکنولوژی خودران ما لذت‌بخش‌ترین، تواناترین و ایمن‌ترین راه برای کشف مرزهای خلاقیت جدید است. کورتکس به ما فرصت می‌دهد تا بتوانیم با شرکای جدیدی که تجربه آن‌ها باعث پیشرفت در آینده خواهد شد کار کنیم.

این تکنولوژی با توسعه الگوریتم ویژه، بهبود حسگرها و تست‌های فیزیکی آفرود در بریتانیا پیشرفت خواهد کرد. به همین ترتیب متخصصان یادگیری ماشین دانشگاه بیرمنگام نیز به پروژه خواهند پیوست و جگوار لندروور خواهد توانست به تحقیقات آن‌ها در زمینه رادارها و پلتفرم های خودران دست یابد.

 

کدخبر: 385728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟