بی ام و وسیله نقلیه 5 چرخی ساخت!

شرکت خودروسازی بی ام دبلیو طرح اولیه از یک وسیله نقلیه تک نفره برای تردد در کارخانه هایش ساخته که دارای ۵چرخ است و می توان آن را در فرودگاه ها و فروشگاه ها نیز به کار برد.

به گزارش نیواطلس، کارخانه های خودروسازی فضاهای بزرگی هستند و کارگران باید برای انجام فعالیت های مختلف در آنها مسافت زیادی طی کنند.

اما برخی از کارگران شرکت BMW باید روزانه ۱۲ کیلومتر را طی کنند و گاهی اوقات برخی قطعات را با خود حمل کنند.

در همین راستا مهندسان مشغول بررسی روش های جدید برای تردد در محل کار بودند. آنها یک وسیله نقلیه با دو چرخ و شبیه Segway ساخته اند که کارگران می توانند با کمک آن در کارخانه تردد کنند.

این گجت که طرح اولیه Personal Mover نام دارد در حقیقت یک وسیله نقلیه الکتریکی با ۵ چرخ است که برای حمل یک نفر در مسافت های کوتاه مناسب است. پلتفرم آن طول و عرضی معادل ۸۰ و ۶۰ سانتیمتری دارد بنابراین کارگران هنگام تردد می توانند اشیا و وسایل سنگین را نیز حمل کنند.

این وسیله نقلیه الکتریکی دارای دسته ای به ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر و چهار چرخ متحرک است. علاوه بر آن دو چرخ جلوی گجت می توانند ۳۶۰ درجه بچرخند و به آن قدرت مانور خارق العاده ای می دهند. از سوی دیگر چرخی که در مرکز این وسیله نقلیه قرار دارد می تواند ۹۰ درجه به چپ و راست بچرخد. کاربر می تواند با فشردن گاز در دسته راست وسیله نقلیه، آن را به حرکت درآورد.

این وسیله نقلیه دارای قابلیت جمع آوری انرژی ترمز است که در خودروی BMW i۳ نیز وجود دارد. انرژی جمع آوری شده برای طی مسافت ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر کافی است.

جالب آنکه می توان وسیله نقلیه را به راحتی به پریز برق وصل و شارژ کرد. سرعت آن نیز ۲۵ کیلومتر برساعت است.

تا به حال فقط نمونه اولیه Personal Mover ساخته شده و قرار است در مرکز تحقیقاتی FIZ در مونیخ به کار گرفته شود. این شرکت معتقد است می توان وسیله نقلیه را در فرودگاه ها، فروشگاه ها و نمایشگاه ها نیز استفاده کرد.

 

کدخبر: 383732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟