داج وایپر به خانه خود بازمی گردد/قلب هواداران هنوز برایش می تپد

تابستان سال پیش بود که خبر بازنشسته شدن داج وایپر قلب Heart همه دوستداران این خودرو را به درد آورد اما به نظر می‌رسد شانس بازگشت این خودرو به خانه خود خیلی بالا نیست.

هرچند امیدها برای زنده شدن دوباره این خودرو هرگز از دست نمی‌رود و احتمال احیای مجدد آن وجود دارد. کار اند درایور جدیدترین نشریه‌ای است که می‌گوید وایپر بازمی‌گردد و در اواخر سال 2020 وارد بازار Store خواهد شد.

چیز زیادی درباره نسل بعدی وایپر نمی‌دانیم اما کار اند درایور می‌گوید این خودرو از پلتفرم فریم فضایی و میزان زیادی از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده خواهد کرد. در این خبر همچنین آماده که وایپر فرم کلاسیک خود را حفظ خواهد کرد و در ابتدا به فرم یک رودستر عرضه خواهد شد. چند سال بعد از آن نیز وایپر کوپه عرضه خواهد شد.

اگرچه وایپر جدید همچنان آشنا به نظر خواهد رسید اما یکی از واضح‌ترین مشخصات خود را از دست خواهد داد. یک پیشرانه 10 سیلندر از زمان عرضه تاکنون نیروبخش وایپر بوده اما نسل جدید آن ظاهر از پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی استفاده خواهد کرد. هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما گفته می‌شود مدل پایه وایپر جدید قدرتی در حدود 550 اسب بخار خواهد داشت. انتظار می‌رود در آینده پیشرانه‌های بیشتری هم معرفی شود که یکی از آن‌ها دومین نسل پیش پیشرانه هلکت 8 سیلندر با قدرت بیش از 700 اسب بخار خواهد بود.

انتظار می‌رود داج وایپر جدید با گیربکس دستی عرضه شود و در آینده یک نسخه مسابقه‌ای قانونی در جاده نیز از آن روانه بازار گردد.

اگر همه‌چیز درست از آب دربیاید، نسل بعدی وایپر احتمالاً در نمایشگاه بین‌المللی آمریکای شمالی 2019 و به منظور گرامی داشت سی‌امین سالگرد تولید اولین کانسپت این خودرو معرفی خواهد شد. فروش آن نیز یک سال بعدتر کلید خواهد خورد و قیمتی حدود 90 هزار دلار خواهد داشت.

 

 

کدخبر: 383729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟