اپل پروژه بلندپروازانه اش را با یک شرکت خودروسازی آلمانی پیش می برد

شرکت اپل پس از سال‌ها تفکر و تغییر در پروژه بلندپروازانه خودروهای خودران خود اکنون قرار است با همکاری شرکت خودروسازی آلمانی "فولکس‌واگن" خودروهای خودران برای حمل و نقل کارمندانش توسعه دهد.

به گزارش تک تایمز، "پروژه خودروی الکتریکی اپل" موسوم به "تایتان"(Titan)، که یک پروژه خودروی الکتریکی در دست تحقق و توسعه شرکت اپل است، تاکنون نتوانسته خودروی خودران ساخت این شرکت را تولید کند. براساس خبرهای جدید، اپل ممکن است به اهداف بلندپروازانه خود یعنی ساخت خودروهای خودران برسد اما تاکنون این ایده توسط دو شرکت خودروسازی رد شده است.

اپل اولین بار با شرکت‌های خودروسازی " بی ام‌ و" و "مرسدس بنز" درباره همکاری در ساخت خودروهای خودران الکتریکی مذاکره کرد اما به دلیل اینکه اپل می‌خواست کنترل پروژه و داده‌ها را در اختیار داشته باشد این شرکت‌های خوروسازی درخواست همکاری اپل را رد کردند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، قرار است اپل با همکاری شرکت فولکس واگن برای حمل ونقل کارمندان خود، ون‌های T6 فولکس واگن را به فناوری خودران مجهز و از آنها برای حمل و نقل کارکنانش استفاده کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل از تابستان سال گذشته در حال کار بر روی پروژه خودروهای خودران است. این خودروهای خودران" PAIL " نام دارند که مخفف کلمه Palo Alto است. اپل گفته که قصد دارد ون‌های خودران T6 فولکس‌واگن را به عنوان خودروهای خودران جدید به کار گیرد.

همکاری با فولکس واگن برای توسعه شاتل‌های خودران، نشان می‌دهد که پروژه تایتان چندان هم موفق نبوده است زیرا هدف اصلی پروژه تایتان توسعه خودروهای خودران تنها با کمک کارمندان اپل بوده است.

در اکتبر سال 2016، یک گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد ندارد خودرو مخصوص خود را تولید کند بلکه می‌خواهد تمرکز خود را در زمینه تولید فناوری‌های خودران افزایش دهد و اینکه به دلیل بی نظمی در پروژه تایتان، هدف کمپانی اپل از این برنامه تغییر کرده است. در ادامه این جریانات در سال 2016 بیش از 1000 نفر از اعضای این پروژه، استعفا داده و یا از کار برکنار شدند.

اما یک سال بعد یعنی در سال 2017 ، "دپارتمان وسایل نقلیه‌ی کالیفرنیا" (DMV) اعلام کرد که اپل با 55 خودروی خودران، دومین ناوگان بزرگ خودروهای خودران کالیفرنیا را در اختیار دارد.

اما آیا توسعه خودروهای خودران فولکس واگن می‌تواند هدف نهایی پروژه تایتان باشد؟ پاسخ آن هنوز مشخص نیست.

 

کدخبر: 383631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟